9 år och hatar skolan!!!!
Min son har börjat i ny skola p.g.a. flytt. Vi har dessvärre flyttat mkt och det har blivit flera skolbyten. Men de har alltid fungerat mycket bra! Sista skolan var den där jag själv jobbar som lärare, men då vi äntligen hade köpt fast bostad ville vi ha honom i en skola i närområdet istället för att åka med mig varje dag och ha kompisar en bra bit bort.
Men han vägrar släppa in de nya klasskamraterna och de har börjat tröttna på att fråga honom . Under skoldagen leker han fint med alla men vill inte ha med dem att göra efter skolan, träffar hellre sina gamla klasskompisar från "min" skola.
Han är ofta ledsen eller arg, vill inte gå till skolan, känner sig sjuk. När skall jag ge upp? När skall jag säga "ok, du får börja i gamla skolan igen". Finns det en chans att det blir bra?
Vi är inne på andra terminen nu och jag har tid med honom till skolkuratorn i veckan,men vad kan hon göra egentligen? Han är en mkt smart kille som förstår läget fullt och varför vi resonerar som vi gör, men det hjälper inte honom, han är olycklig. Gjorde vi fel när vi försökte få honom att få kompisar "hemma"? Vad skall vi göra?