Grannen satte iofs upp en lapp i hissen
Ring störningsjouren.
Ring störningsjouren.
Har han satt upp lapp i hissen om festen tycker jag inte det är shysst att ringa störningsjouren. gå ner i stället o be dem sänka volymen rejält
Gå ner o säg till ordentligt. Vill man ha så livat hela natten kan man hyra kvarterslokal. tycker om ni stått ut med hög musikt tills nu så räcker det.
Bor man i lägenhet tillhör det allmänt hyfs att förvarna grannarna om att man ska ha fest. MEN bara för att det sitter en lapp i hissen betyder inte de att de får spela hur högt de vill.
Gå ner och säg till på skarpen! Efter tolv bör det vara hyfsat lugnt (det går alldeles utmärkt att festa utan att skrika).
Cuthalion skrev 2009-01-25 03:11:14 följande:
Alla som bor i lägenhet borde investera i ett par öronproppar.
Det gjorde jag, och jag är numera en mycket mer harmonisk människa!
Bara för att granarna förvarnat om att dom ska ha fest så betyder det inte att dom kan spela hur högt o sent dom vill. Vart jag bor så får man på vardagar spela musik till 22.00 vardagar och till 23.00 på helger! Har man fest så måste man visa respekt för grannarna. Det finns ju dom som ska upp o jobba o dom som har barn som ska sova. Har vi haft en granne som lever om sent om nätterna så har vi ringt securitas som sen då meddelar detta till hyresvärden.
Om grannen inte lyssnar på er gå till hyresvärden!
Anonym (hjälp?) skrev 2009-01-25 02:08:19 följande:
Jag tycker der är otagbart att grannen säger att du är en sur bitch.
Helt ärligt så bad du bara dom sänka inte avsluta festen. Det är skillnad.
Om det är så pass ofta att det går ut över er hälsa så kan det faktiskt gå under miljöbalken (!) som buller, kolla med nån på kommunens miljöavdelning. Kan ju vara värt ett försök och kanske skrämmer det idiotgrannarna om det görs en bullermätning eller utredning.
Jag klagade på att grannes ungar hade på skithög dagtid då mamman var borta, det dunkade i hela huvudet. Pratade med mamman om det och HON ringer fastihetsbolaget och klagar att vi är så jobbiga för att vi klagar på hennes ungar öhh..