Michisen skrev 2009-01-25 11:21:27 följande:
Klart man går ner i vikt av en svältdiet - men förr eller senare måste man ju sluta gå på svältdiet och då suger kroppen åt sig av kolhydrater och fett som en svamp... Jojobantning blir oftast resultatet.Det bästa för kroppen är att byta livsstil. Gå mycket (lågintensiv träning bränner fett), ta trappor istället för hiss, träna gärna tre pass i veckan, styrketräning är bra, mer muskler ger en högre ämnesomsättning - ät bra kost och skippa läsk, lightprodukter och skräpmat.Jag har gått ner tre kilo på tre veckor genom ovanstående...Och vill påpeka att 0,2-0,5 kilos minskning i fettvikt per vecka är en bra och hälsosam viktnedgångstakt.Läs gärna: "I form för livet" av Camilla Porsman.
Ja jag håller me dig att det bästa sättet e att ändra om sin livstil å så.. Men jag var tjock när jag var tonåring, slutade äta nästan å gick ner 30 kg på 4 månader.
Sen höll jag vikten i kanske 4 år. Tills jag blev gravid å då gick jag upp massa.. Så jag tror på detta sättet för mig...
Sen kallar jag inte riktigt detta jag gör för bantning...
Jag kommer fortsätta träna å äta lite sen när jag e klar... Fast kommer äta frukost å kvällsmat me...