Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Fru Majsan

Märka kläder inför dagisstarten?

Hur har ni gjort? Skrivit med penna eller köpt namnband? Märkt med för- eller efternamn? Själv funderar jag på att skriva med penna i kläder som vi inte är så rädda om, men övriga är det kanske bättre att sy i vävda namnband? Verkar bara så jobbigt att sitta och sy i de där banden....

Sen funderar jag på om det är bättre med efternamnet i stället för förnamnet. Får man fler barn som ska använda samma kläder så borde väl det förenkla?

Hur har ni gjort? Och har ni bra tips på var man kan köpa märkningsprodukter?

• Svar på tråden Märka kläder inför dagisstarten?
  • Alvi

Ring o fråga om ni Behöver märka - det gjorde jag och det visade sig att man inte behöver det på det stället!
    Liljas ansvarsfröken sade att de känner igen kläderna och om de mot förmodan inte gör det, så gör barnen det....!

• Makaroner

Har köpt plastlappar som man stryker på. Supernöjda. De märks inte ens och kan strykas i vantar tom strumpor om man vill Vi har bara efternamn och telefonnr hem och mobil på alla kläder, men vi har ju två killar och lillebror får ju ärva det mesta

• evari

Tänker skriva med penna på tvättrådslappen, att skriva efternamn är en bra ide så länge som det inte finns fler barn mad samma efternamn på förskolan. Pennor brukar finnas i papperhandeln och säker på panduro. Det finns även namnband som man styker fast vet dock inte vem som säljer dem eller hur bra de är.

• Fru Majsan

Jo, vi måste märka...så jag undrade därför vilken metod som är bäst

• Kungälv72a

Hej!

Vi har hela tiden märkt kläderna med förnamn, första bokstaven i efternamnet samt på vissa plagg även telefonnummer på den där lilla lappen som sitter i plagget.

Det har fungerat bra. Våra barn har gått på stora dagis med mycket barn och det har varit få plagg som kommit bort.

• Kungälv72a

Ja, vi har alltså märkt med en vanlig vattenfast penna...

• Fru Majsan

Jo, vi måste märka...så jag undrade därför vilken metod som är bäst

De där plastlapparna man stryker på, sitter de hårt som berget sen eller? Var på kläderna har ni satt fast dem?

• Vilmagbg

Jag har köpt "stryka på etiketter" till sonens kläder. Det tycker jag fungerar bra.
    Det är alltid bra att märka barnens kläder. Ofta känner man igen barnens kläder (jobbar på förskola) men det är inte så ovanligt att flera barn har lika kläder

www.vavnamn.se

Svar på tråden Märka kläder inför dagisstarten?