• emiiiily

Ni som köpt skötbädd från ikea

Tänkte sy ett överdrag till "gullunge" skötbädden från ikea. Men vet inte riktigt vad jag ska ta och använda för tyg så behöver lite tips.
    Så hur har ni andra som köpt samma skötbädd gjort? :)

• Svar på tråden Ni som köpt skötbädd från ikea
  • strojes

Om du menar den där uppblåsbara så har vi bara lagt en handduk under bebisen. Lätt att byta när den blir smutsig. Och lätt att bara vika undan en bit när man ska byta bajsblöja.

• Lily of the Valley

Det går väl bra med vanlig frotté? Plastad frotté tycket jag inte behövs, eftersom själva bädden är av plats. Jag tänkte i alla fall sy några överdrag av vanlig frotté, för det sägs ju att man kommer behöva byta ut dem ganska ofta.. :)

• Sirendes

Vi har också haft handdukar under, bra och lätt att byta ut eftersom det kan behöva göras ganska så ofta hehe :)

• Annika 78

Håller med om handdukar under. I början kan det bli mycket små olyckor på skötbädden när man byter blöja så då är det skönt att bara byta handduken under.

• s k r i n d a

Vi använde bara handdukar till dottern och kommer göra lika med nya bebisen.

Skulle vara väl jobbigt att stå och dra bort och trä på nya överdrag 3-4 ggr per dag (beror förstås på hur läckande bebis man får )

Svar på tråden Ni som köpt skötbädd från ikea