Inlägg från: Krabbolina |Visa alla inlägg
  • Krabbolina

Ingen som ger syskonpresent?

vi köpte en present till en tjej när hon blev storasyster.
    När min son blir storebror (om han blir det) så kommer jag nog att köpa något till honom.

• Krabbolina
    Marina skrev 2009-01-25 13:38:01 följande:
    Hej personligen skulle jag aldrig göra det av den enkla anledning att det behövs inte dom blir sååååå stolta av att dom "måste"  hjälpa lilla syskonet att öppna sina för han/hon kan inte det..  Ska ni sen fortsätta på alla födelsedagar känner nämligen många som gör det och kan inte hjälpa att tycka det är så fel...Det är enda dagen på året som BARA är min och det ska få vara så man får förklara för sina barn att det är barnets födelsedag inte syskonet....Det är en konflikt alla föräldrar borde ta med sina barn för jag tycker inte det är snällt att dela på nåns födelsedag den ska vara såååå speciell för bara han/henne..... Men alla gör ju som man vill men jag tycker det är fel, har själv snart tre barn och kommer definitivt inte ge dom andra något när den lille födds det är hennes dag!!!!!
    nej, vi kommer inte att ge henne present när hennes lillebror fyller år. Vi gav presenten när vi kom hem till dem, alltså inte samma dag som lillebrorsan är född.
Svar på tråden Ingen som ger syskonpresent?