• A84

Resa till Filippinerna

Jag och sambon är i full gång med att planera vinterna resa och funderar denna gång på Filippinerna. Är det någon som varit där och vill berätta lite? Är intresserad av allt Eller om det finns någon här från Filippinerna. Vi har funderat på att flyga till Cebu..

• Svar på tråden Resa till Filippinerna
  • SE10

Satsa på Boracay, jag är inte så imponerad av ställena runt Cebu, Bohol är det jag varit till.

Filipinerna är suveränt i helhet, problemet är att det är lite svårt att resa runt så som man kan göra i resten av Sydostasien, pga att det är en massa öar huller om buller.

• A84

o jag vet att det är lite svårt att resa runt men det ordnar sig Tack för tips

• sunin

SE 10, varför är du inte imponerad av Bohol? Jag och min familj planerar en återresa till Filippinerna med vår son som är adopterad därifrån. Vi hade då tänkt besöka Bohol och / eller Boracay. Sonen är född på Palawan så dit ska vi givetvis åka också. Tyvärr verkar det inte finnas flyg mellan Porto Princesa och El Nido, annars hade vi gärna semestrat ett tag i El Nido. Vi hade också tänkt flyga direkt till Cebu och sedan vidare. Manila har vi varit i då vi hämtade sonen och dit åker vi helst inte igen!

• A84

Ni som varit där, hur lätt är det att hitta boende där? Vi tar ju bara flygstol ner och kanske bara bokar de första dagarna vid ngt bra boende för att sen hitta ngt annat när man sett sig omkring..

• MY2004

Vi flög till Busuanga(palawan) från Mactan(cebu), därifrån besökte vi flera himmelska öar, vi stannade på ett ställe som hette Pierhouse" Mikaels and Elisabeths place" i en by som hette conception eller nåt...i närheten av Coron.

• A84

Ahh ok låter ju bra Nu har vi bokat resan

• ulligulli

Funderar oxå på Filippineran! Har någon varit på Bocaray?
    Hur är prisläget där? Finns det bungalows på stranden?
    Lätt att resa med barn? Vad får man inte missa?
    Vi funderar på att vara borta 3 -6 veckor.
    Tack & förlåt om jag snor lite frågor i tråden.-)

• A84
    ulligulli skrev 2009-04-20 02:37:40 följande:
    Funderar oxå på Filippineran! Har någon varit på Bocaray?Hur är prisläget där? Finns det bungalows på stranden?Lätt att resa med barn? Vad får man inte missa?Vi funderar på att vara borta 3 -6 veckor.Tack & förlåt om jag snor lite frågor i tråden.-)
    Hehe det är helt ok :) Bra om vi åxo kan få reda på lite mer
    När hade ni tänkt åka?
  • Linnpan

Jag säger bara åk till filippinerna! Helt underbart.
    Vi var där hela December och då var vädret ganska ostadigt men de var varmt och skönt.
    Jag vill tillbaka.

• SuzR

vi ska oxå åka! i oktober-november i två och en halv vecka...ska göra lite research och köpa en bok!

• Sfinxen

Var på Boracay för några år sedan, det blev en mardrömsresa där en av de yngre männen i vårt sällskap blev våldtagen, och min ex blev knivhotad. Ville bara därifrån. Fast allt detta kan ju lika gärna inträffa i Stockholms skärgård om man har otur.

Tyckte verkligen om Banaue och risterasserna, otroligt vackert.

Svar på tråden Resa till Filippinerna