Inlägg från: MyggaMygg |Visa alla inlägg
  • MyggaMygg

Vilka järntabletter äter ni?

Som rubriken lyder.

• Svar på tråden Vilka järntabletter äter ni?
  • MyggaMygg
    Pyris skrev 2009-01-25 16:45:31 följande:
    Hemofer
    Äter det samma. Tycker du dom e bra?
    Började med dom idag pga maximal trötthet.
    Åt nifferex då jag väntade dottern men blev stenhård i magen.
  • MyggaMygg

Hur va ni innan ni började med järntabletterna?

• MyggaMygg

Okej jag e oftast konstant trött och i om med dom sa jag skulle kunna börja tänka på järntabletterna på inskrivningen borde det ej va några problem?

• MyggaMygg

Kollar dom järnvärdet via blodprov,kiss eller hur kollas det?

• MyggaMygg
    Pyris skrev 2009-01-25 17:05:52 följande:
    MyggaMygg skrev 2009-01-25 17:01:57 följande: Stick i fingret. Det gör min bm varje gång.
    Okej har bara tatt ett stick i fingret vid inskrivningen och blir väl det vid kommande besök den 3:e feb antar jag eller?
  • MyggaMygg

Nej vet inget ting sa bara det va bra så jag vet ej och egen journal har jag inte

• MyggaMygg

har en lapp där det står om vikt,blodtryck samt urinhb... kollar dom urinet?

• MyggaMygg
    Pyris skrev 2009-01-25 17:44:39 följande:
    MyggaMygg skrev 2009-01-25 17:42:36 följande: Oki.. va konstigt att du ska äta järntabletter trots värdena var bra. Vilken vecka är du i?Nästa gång du är hos bm ska du be dom att du ska ha dina journaler.
    dom sa att jag kunde ta järntabletter men det såg okej ut då.
    är i v 21 nu..v 22 på torsdag
  • MyggaMygg
    Pyris skrev 2009-01-25 17:48:56 följande:
    MyggaMygg skrev 2009-01-25 17:46:06 följande: Va skumt... tycker jag. Alla bm kanske gör olika, men så länge mitt hb var bra så har han aldrig sagt åt mig att äta järntabletter. Det är först när det börjar krypa neråt som han påpekat att det kan vara bra att börja äta dom. Eftersom dom brukar ju ställa till lite med magen också.
    Ja tycker det samma men började idag pga jag ständigt e så trött och matt. Orkeslös
  • MyggaMygg

Vilket multivitamin kan man ta?

• MyggaMygg
    Snart vår tur skrev 2009-01-25 18:08:30 följande:
    På hälsokosten finns en som heter 'multivitaminer för gravida' (märke New Nordic)som är jättebra! Man tar en gul tablett till frukosten som innehåller vitaminer och järn, sen tar man två vita till kvällen som innehäller kalcium, magnesium o vitamin D. Detta för att få så bra upptag på vitaminerna o mineralerna som möjligt. Jag tar även omega 3 för gravida som heter Mumomega, köps oxå i hälsokosten.
    och hjälper det bra?
  • MyggaMygg
    Snart vår tur skrev 2009-01-25 18:20:55 följande:
    Hjälper bra? Omega 3 menar du? Omega 3 fettsyrorna är bra för fostrets utveckling för hjärnan, man har sett i studier att det kan förebygga Damp/ADHD/Dyslexi och även en bättre tillväxt hos fostret. Allergier är oxå något man har studerat och man tror det kan även där har gynnsamma effekter där som förebyggande. För mammans del förebygger omega 3 förlossningspsykoser (förutom att det gör blodet lite tunnare så det förebygger hjärt-kärlproblem/högt blodtryck/proppar) Jag äter alltid extra omega 3 annars oxå, och skulle verkligen inte tänka mig att INTE göra det under graviditeten.
    gälde det dom tabletterna jag länkade om?
  • MyggaMygg

men va fan vad fel d blir. heter iaf "Multivitamin för gravida/ammande)

• MyggaMygg

Åh sorry missade det Man har nog blitt blind på äldre dar

Svar på tråden Vilka järntabletter äter ni?