Inlägg från: Snart vår tur |Visa alla inlägg
  • Snart vår tur

Vilka järntabletter äter ni?

Har inte speciellt lågt, men det har sjunkigt från 145 (inte gravid) till 127 i v.21 så jag tar bara blutsaft än så länge och 'multivitaminer för gravida' där det oxå är bra med järn i.

• Snart vår tur

På hälsokosten finns en som heter 'multivitaminer för gravida' (märke New Nordic)som är jättebra! Man tar en gul tablett till frukosten som innehåller vitaminer och järn, sen tar man två vita till kvällen som innehäller kalcium, magnesium o vitamin D. Detta för att få så bra upptag på vitaminerna o mineralerna som möjligt. Jag tar även omega 3 för gravida som heter Mumomega, köps oxå i hälsokosten.

• Snart vår tur

Hjälper bra? Omega 3 menar du? Omega 3 fettsyrorna är bra för fostrets utveckling för hjärnan, man har sett i studier att det kan förebygga Damp/ADHD/Dyslexi och även en bättre tillväxt hos fostret. Allergier är oxå något man har studerat och man tror det kan även där har gynnsamma effekter där som förebyggande. För mammans del förebygger omega 3 förlossningspsykoser (förutom att det gör blodet lite tunnare så det förebygger hjärt-kärlproblem/högt blodtryck/proppar) Jag äter alltid extra omega 3 annars oxå, och skulle verkligen inte tänka mig att INTE göra det under graviditeten.

• Snart vår tur

MyggaMygg skrev 2009-01-25 18:23:46 följande:

gälde det dom tabletterna jag länkade om?
    Nä, du länkade ju till Blutsaft, det är ju järntillskott.
  • Snart vår tur

MyggaMygg skrev 2009-01-25 18:30:06 följande:

men va fan vad fel d blir. heter iaf "Multivitamin för gravida/ammande)
    Ja, det är ju dem jag rek. i inlägg 28!
Svar på tråden Vilka järntabletter äter ni?