• FemaleX

Tv-antenn till ett rum och vad mer krävs för att se samma kanaler? Vill kunna se på tv i ett annat rum! HJÄLP!

Bor i sk ComHem Hus och har i vardagsrummet tv och de kanaler som finns i grundutbudet. Det finns bara antennutag i vardagsrummet och nu vill jag ha det till sonens rum oxå. Kommer att anlita en tv-mönter för att borra och dra antenssladd till det andra rummet och sätta in ett antennutag. Men är antennsladd och uttag det enda som behövs för att kunna få in kanaler på sonens tv eller? Har hört att man ska ha en förstärkare till tvn i den andra rummet för att kunna se kanalerna med bra bild och att man ska digitalbox. Vad kostar förstärkare och tv-atennsladd och digitalbox?

Eller rättare sagt kan någon förklara för mig på ett enkelt sätt hur det går till när man vill ha tv kanaler i ett annat rum, för jag fattar ta mig sjutton inget!

• Svar på tråden Tv-antenn till ett rum och vad mer krävs för att se samma kanaler? Vill kunna se på tv i ett annat rum! HJÄLP!
  • FemaleX

Nej det har jag inte det ComHem nät finns installerat i fastigheten.

• c0ol

då behövs bara en kabel och en liten kontakt som delar upp signalen, är bilden dålig kanske man behöver en förstärkare men det är sällan.

• FemaleX

Ok vad är det för kabel? Det är så här att sonens rum ligger väg i väg med vardagsrummet men det måste ändå borras antar jag för att man ska kunna få in kabeln till tv-n i sonens rum eller?

• c0ol

en vanlig antennkabel, ja det är väll snyggast att borra ett hål i väggen.

FemaleX skrev 2009-01-25 19:17:26 följande:
    Ok vad är det för kabel? Det är så här att sonens rum ligger väg i väg med vardagsrummet men det måste ändå borras antar jag för att man ska kunna få in kabeln till tv-n i sonens rum eller?
  • jennys84

Vi har precis gjort så vi kan titta på tv i två rum med samma antennuttag i väggen. Det enda vi behövde göra var att köpa ett "grenuttag" eller vad man ska kalla det till antennuttaget i väggen. På det uttaget finns det sen två ställen där man kan sätta i antennsladdar och dra till två tv apparater. Jag hoppas du förstår vad jag menar. Tror det finns att köpa ett sånt uttag på vanliga mataffärer eller el giganten eller liknande. Kostar inte mycket.

Svar på tråden Tv-antenn till ett rum och vad mer krävs för att se samma kanaler? Vill kunna se på tv i ett annat rum! HJÄLP!