Min bebis skriker heeeela kvällarna...
Min lilla bebis är bara 4 veckor.. dom första två veckorna var lugna... hon sov mer eller mindre hela dygnet med uppvak för mat... men dom sista två veckorna har hon varje kväll varit jätte gnällig... hon skriker och skriker och är inte nöjd med något.... bära omkring funkar en stund sådär bra... hon gnäller men skriker inte iaf... vi köpte en babysitter.. den funkar ganska bra ett tag om man gungar kraftigt men sen är de skrik igen.... hon verkar vilja ha nappen men sen när man sätter den i munnen kan hon inte få tag trots att de funkar utmärkt på dagen.... jag ammar inte så jag kan ju inte direkt lägga henne vid tuttarna som tröst....
Har ni några tips på vad man kan göra för att få henne nöjd??? och ni andra som har haft det såhär... hur många månder/veckor höll era bebisar på innan dom blev lugnare... eller ska hon skrika såhär varje kväll i flera år nu.... pust pust isåfall....
Ska tillägga... när vi är någonstans på kvällen så brukar hon somna i bilbarnstolen eller vagnen på väg dit. sen sover hon hela kvällen när vi är hoss kompisar eller släkt.. då skriker hon på natten istället...vad ska man göra....?? Inget verkar ju fel med henne som borde göra henne missnöjd..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 11:19
hejsan hejsan
Här kommer en liten uppdateran från mej!!
Vi har faktiskt lyckas komma ifrån en hel del av kvällskriket. Vi matar henne helt enkelt jääätte ofta. Hon vill små snutta lite grann hela kvällen lång oftast. Och däremellan är det mkt nappen.. Så nu är hon mkt nöjdare. Pluss att ju mer hon sover under dagen och natten. Ju mindre gnällig. Hon blev helt enektl övertrött. Så nu har hon en vakenperiod mellan 19- 21,30 nånting. Då dåsar hon av lite då och då däremellan. Lite gnäll är det ju men så fort hon visar minsta tendens till hunger. MAT... Dessutom kör vi med semperdroppar, och minifom. mellan 22 och 23 ger vi henne en flaska precis innan sängen. Sen lägger vi henne och då brukar hon somna.. Om hon är snuttig när vi har lagt ner henne brukar vi ge flaskan medan hon ligger i sängen. Så att hon lixom får avsluta snuttandet på eget bevåg när hon är proppmätt. Då somnar hon.... Bara man inte ger nappen när hon ska sova utan flaskan. Nappen har hon annars tills hon somnar och den åker ut. Och då vaknar hon igen....