Nån som mig med generaliserad ångest, dödsångest och svår hypokondri del 2
Jensan: Jag tycker det känns underbart att tala med någon som faktiskt upplever samma sak. Jag har också en envis ryckning i höger fotvalv, det håller på flera ggr/dag sedan blir det lugnar det sig nån dag också kommer det tillbaka.
Jag får också ont i handleder o fingrar men även i knän och fötter. Undrar vad det beror på? Men under tiden jag var inne på bfs, var det många som hade liknande symtom, ryckningar, kramper och smärta.
Jag var tvungen att ge upp ammningen(min bebis var bara 2 mån) pga att jag skulle börja äta sertralin. Jag fick först ta ect(elchocker) för att kunna fortsätta och amma. Mådde inge bra av det så jag fick börja med medicinen. Läkaren sa att jag kunde fortsätta amma om jag ville men det kände jag att jag inte ville riskera. Något som jag ofta sörjer men samtidigt var det de enda jag kunde göra i situationen jag befann mig i. Det jag ville komma fram till var att när jag började med sertralin försvann min svaghetskänsla och jag kunde sluta göra "styrketest" flera ggr/dag. Men ryckningarna stannade kvar
Du har inte als! Jag vet att nu tänker du "hur kan du veta det", därför att jag vet det! Av det du skriver ser jag inget som tyder på detta. Och trots att jag är glad över att ha hittat någon som har exakt samma som jag, så är jag ledsen över att fler behöver genomlida samma h-vete! Jag hoppas att du kan släppa detta och njuta av din familj! Sluta läs på internet! Sluta självtesta! Och om du känner att det enda som krävs för att du ska kunna släppa din rädsla är att gå till neurologen, gör det! Du kommer att få samma svar som förra gången du var där.
Du och jag måste nog acceptera våra ryckningar och sluta störa oss på dem, hur man nu gör det?