Inlägg från: Pappan Blå |Visa alla inlägg
  • Pappan Blå

Flyttkartonger?

Någon som vet vart man billigast kan köpa (obegagnade) flyttkartonger i riktig flyttkartongsstorlek? Är det på Bauhaus, Clas Ohlson eller vart? Det känns som om det borde gå att köpa flyttkartonger för under 20 kr/st...

• Svar på tråden Flyttkartonger?
  • Pappan Blå

tack för svaren!

Ska kika på Maxi och Coop och försöka ta reda på vad Cheapy är!

Jovisst kan jag tänka mig några mindre kartonger också för böcker och sånt men... sista hade vi 50 stora kartonger (från flyttfirman) och jag tror att det blir ungefär samma den här gången och skulle vi ta mindra kartonger blir det månag fler. Sen kan det vara svårt att stapla också om man blandar banankartonger med andra kartonger.

• Pappan Blå

Jag har stött på ofräscha begagnade och här ska våra kläder m.m. ner i kartongerna. Nej... jag föredrar nya men betalar förståss lägsta möjliga pris för bästa möjliga kvalitet.

• Pappan Blå

Jag har också haft vänner som tror att dom har fått skadedjur via begagnade kartonger. Inte alls bevisat förståss men vi vill inte chansa!

Har tidigare köpt på shuregard och dessa funkade bra men då betalade jag 30 kr/st vilket känns väl mycket fast är dessa mycket bättre i kvalitet än IKEA:s så är jag beredd att betala. Men finns stabila lådor till lägre pris hoppas jag få tips om det via den här tråden.

• Pappan Blå

På nätet tar Shuregard nu 39 k/st eller 390 kr för 11 st (dvs 35,5 kr/st. Rätt dyrt ju!

• Pappan Blå

Japp, sånt har jag koll på. Men av "staplingsskäl" blir det banankartonger till böckerna. Lådor från systemet har jag tänkt på någon gång men glömt bort så det tipset tar jag emot och försöker registrera i hjärnan. Finns nog många likörskvättar som känns tunga att hälla ut!

Men när jag nu ska köpa runt 30-40 kartonger av modell "riktig flyttfirme kartong" så tänket jag försöka spara in någon hundring på ett bra pris men det kanske är svårt...

Någon annan?

• Pappan Blå

Götet blir lite långt (B12) men är verkligen Shuregard så dåliga? De känns stabila jämfört med Classe i sjön.

Svar på tråden Flyttkartonger?