Inlägg från: mandolin76 |Visa alla inlägg
  • mandolin76

För oss vars barn är lite sena i utvecklingen!

Min son började inte gå själv förrän han var 17 månader och det är först nu när han är 18 månader som jag kan säga att han kan gå. Han var även sen med att börja krypa (15 månader) istället satt han på baken och hoppade fram. Vi trodde att han skulle hoppa över krypandet. Men han började med det samtidigt som han började ställa sig upp mot möbler.

• mandolin76

När vi var på BVC sist då sonen när 16 månader var sköteskan helt nöjd med att han börjat gå ut med möbler. Min son pratar väldigt mycket men det är inte så många ord som kommer mest joller. Han kan ju säga mamma och pappa men tror inte att han riktar det rktigt, ibland upprepar han sådant som vi sagt. Nästa vecka skall vi på 1,5 års kontrollen och det skall bli spännande att höra vad de säger då.

• mandolin76
    Muchi83 skrev 2009-02-05 14:12:59 följande:
    För min son är även sen med ätandet.. Han har ju bara framtänder så han kan ju inte tugga allt som alla andra barn i hans ålder kan. En fråga till alla som har barn på förskola och alla dom andra barnen kan saker som inte ditt barn kan. Hur känner ni och hur har ni tacklat det?
    Jag tror att vi hade fördela av att vår son började på en syskonavdelning direkt. Det finns bara han och ett litet barn till på avdelningen resten är minst ett år äldre. Den andra lilla pojken och hans föräldrar har vi umgåtts med sedan min son var liten och det har varit roligt att se hur olika de utvecklas. Åldersskillnaden mellan dem är ca 4 månader. Den andra pojken gick tidigt och pratar väldigt tyligt men är väldigt blyg och kinkig med maten. Min son är väldigt social och skall gärna vara där alla andra barn är. Han äter nästan allt med god aptit men är som jag sagt tidigare sen med att gå och prata. Eller prata och prata, han babblar en massa men vi har inte listat ut vad det betyder ännu. Flört

Jag tror vi föräldrar bekymrar oss lite för mycket i bland. Vad spelar det för roll om våra barn gick när de var 1 år eller 6 månader senare. Det är ju inte så att det syns när de blir äldre. Ofta tränar de ju på en sak i taget. Jag tror att min son har tränat sin sociala sida. Resten kommer nr det kommer.
Svar på tråden För oss vars barn är lite sena i utvecklingen!