• Baby Animal

Är FORTUM biligaste elbolaget?

Hej!

Jo jag försöker hitta något billigt elbolag att byta till, jag hamnade på Norrtälje energi nämligen och de är svindyra! Jag betalar 2000kr för 3mån för vår 3rok på 70kvm. Innan hade jag Fortum och då blev räkningen på 1000kr för 3mån, samma lägenhet.

Anledningen till att "jag" böt var för jag bytte till hydro energi men de böt aldrig utan sa bara upp hos Fortum så nu står jag med Norrtälje Energi.. *suck*

• Svar på tråden Är FORTUM biligaste elbolaget?
  • Jennie Brunflo

Det beror på vilket avtal du kan få.
    Hur du vill binda/inte binda priset osv.

Här är Jämtkraft tveklöst billigast, men det beror ju på avtalet vi har.

• xenaa
    ♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • xenaa

Oj råkade skicka ett tomt inlägg hehe.

Det beror på vilket avtal du har idag och vilket du vill ha.

• Baby Animal

Det spelar ingen roll om jag binder mig, men om man tar rörligt, risker man inte att få en skyhög räkning någon gång per år då? Det säkraste är väl att ta å binda sig till ett fast pris?

• xenaa
    Baby Animal skrev 2009-01-26 12:18:44 följande:
    Det spelar ingen roll om jag binder mig, men om man tar rörligt, risker man inte att få en skyhög räkning någon gång per år då? Det säkraste är väl att ta å binda sig till ett fast pris?
    Det beror på. Har du ett rörligt så får du olika räknar beroende på om de rörliga priset stiger eller sjunker. Vi har ett rörligt idag idag och ligger på ca 800-900kr för en 88kvm stor lägenhet.
    Egnetligen ligger de fasta priserna som de rörliga idag, men de kan ju ändras nästa månad för de rörliga.
    Att ha rörligt är en liten chansning, fast inte så står kostnadsskilland tycker inte vi.

Vill man binda sig är de bra att göra de på vinter då priserna kan vara längre än på sommar.

Men jag rek inte att du binder dig långsiktigt.
  • Baby Animal

så att binda sig i 3år är rätt dumt?

Förlåt om jag verkar dum, jag är inte så insatt när det kommer till el

• xenaa
    Baby Animal skrev 2009-01-26 12:29:56 följande:
    så att binda sig i 3år är rätt dumt?Förlåt om jag verkar dum, jag är inte så insatt när det kommer till el
    JAG hade inte bundit mig i 3 år iaf. varför itne köra ett år i taget om du nu vill binda dig?
    Det kan hända mkt på 1 år.

Jag har jobbat som energirådgivare för ett tag sen och vet att många man pratade med hade ångrat sig att de bundit sig i 5 år.
  • Baby Animal

okej , har du något tips om det finns något billigare än fortum?

• xenaa

www.elskling.se kan du jämföra efter egna önskemål

• Baby Animal

Tack för tipset!
    Vattenfall var billigast, så jag har tecknat med de nu, band mig i 6mån från o med 1mars

Åter igen tack!

Svar på tråden Är FORTUM biligaste elbolaget?