• Anonym

Jobb och utvecklingsgarantin & Mammaledighet

Jag är med i Jobb & Utvecklingsgarantin på arbetsförmedlingen och får aktivitetsstöd.Har varit med där i 4 månader nu.Jag ska ha barn i början av mars och har börjat ta ut FP idag (26 jan).Jag undrar vad som händer när man kommer tillbaka från mammaledigheten?Har man samma ersättningsnivå som tidigare?Måste jag kontakta a-kassan att jag ska gå på mammaledighet eller sköter AF det automatiskt till en?Vill inte ha några problem sedan när jag kommer tillbaka från mammaledigheten.Har försökt få kontakt med min handläggare på AF men han är alltid upptagen.Hoppas någon kan hjälpa mig här på FL?

• Svar på tråden Jobb och utvecklingsgarantin & Mammaledighet
  • Anonym

du måste meddela arbetsförmedlingen att du går på mammaledigt..
    Jag hade samma innan Fp har precis börjat ta ut och meddelat arbetsförmedlingen, för jag får ju inte stå som arbetssökande samtidigt som jag tar ut FP.
    DEt andra kan jag tyvärr inte svara på, undrar också om man får gå tillbaka till jobb o utvecklingsgarantin?

• Anonym

Anonym skrev 2009-01-26 21:19:08 följande:

du måste meddela arbetsförmedlingen att du går på mammaledigt..Jag hade samma innan Fp har precis börjat ta ut och meddelat arbetsförmedlingen, för jag får ju inte stå som arbetssökande samtidigt som jag tar ut FP.DEt andra kan jag tyvärr inte svara på, undrar också om man får gå tillbaka till jobb o utvecklingsgarantin?
    Min handläggare har fortfarande inte svarat på mitt mail.Skickade ett nytt igår.Blir så trött på AF!Lönt att ha en mailadress om man aldrig kollar mailen...Jag är bara rädd att man inte ska ha samma ersättningsnivå när man kommer tillbaka från mammaledigheten.Kan inte alla dessa nya regler de har.
  • Anonym

Ring Arbetsförmedlingens kundtjänst! De kan säkert svara på dina funderingar. Du behöver inte kontakta just din handläggare.

• Anonym

Okej ska ringa kundtjänst för att vara på den säkra sidan!

• Anonym
    Svar på #7
    jaså man ska fortsätta fylla i försäkringskassans lappar och kryssa i övrig frånvaro.Det sa inte min handläggare till mig...måste man ta reda på allt själv..nu måste jag kolla upp detta!
  • Anonym

Mammaledighet räknas som överhoppningsbartid och jag kommer att skrivas in i jobb&utvecklingsgarantin igen efter mammaledigheten.Jag får samma ersättning som tidigare.Det sa min handläggare till mig idag i ett mail(så nu har jag det skriftligt).Man måste ju lita på detta.

Svar på tråden Jobb och utvecklingsgarantin & Mammaledighet