• husmorsan

februarilov

Hej på er! Jag undrar hur ni som har era barn varannan vecka gör när barnen har skollov, tex februarilov och påsklov?Har ni barnen vartannat lov eller?Min mans ex vägrar ta barnen något lov eftersom de ligga våra veckor, brukar man inte hjälpas åt med loven undrar jag!

• Svar på tråden februarilov
  • husmorsan

I vårat fall är det så att eftersom vi har två gemensamma småbarn och min mans tre barn så blir det fem barn med olika behov och i väldigt spridda åldrar. Det gör att vi blir låsta, har svårt att åka skidor tillsammans tex eftersom vi alltid är så många på loven. Tycker det vore bättre om man därför tog vartannat lov.

• husmorsan

Bara för att vi har barnen på jämna veckor och det är lov i våra veckor så kan väl inte mamman avsäga sig ansvaret för loven? Man får väl hitta en lösning tycker jag. Nu är feb lovet snart slut och det är jag också!

• husmorsan

Det brukar gå till så att jag och min man disskuterar tex loven och tycker båda två att det vore bra om hans ex tog ett eller annat lov. Vi är överens, men sedan kommer nästa "moment" då han ska ta upp saken med barnens mamma. Han brukar då oftast ringa eller maila. Det är han som har all kontakt med mamman till hans barn. Om man då bara får ett blankt nej är det väldigt svårt att komma någonstans.

Svar på tråden februarilov