• Philofix

Kaviar

Vad innehåller kaviar?

Försöker hitta det själv via google, men finner inte.

Äntligen.....efter 50 dagars väntan
  • Svar på tråden Kaviar
  • April Mamma

Saltad (ibland rökt) fiskrom

• Philofix
    April Mamma skrev 2009-01-26 18:25:03 följande:
    Saltad (ibland rökt) fiskrom
    Det kan inte bara vara det för jag har hört att det innehåller så mycket skit.
  • Kaldorei

*vanlig* kaviar e inte såå onyttig, däremot typ kalles kaviar, eller ja, alla tubkaviarer, dem innehåller massa socker å skit.

• Landrover

Kalles Orginal

Ingredienser: Utvald sockersaltad torsk- & sejrom (52%), rapsolja, socker, potatisflingor, tomatpuré, salt, konserveringsmedel (kaliumsorbat, natriumbensoat), antioxidationsmedel (askorbinsyra).�Salthalt ca 6%

=/\=

• K med lilla E

Landrover skrev 2009-01-26 18:32:47 följande:

Kalles OrginalIngredienser: Utvald sockersaltad torsk- & sejrom (52%), rapsolja, socker, potatisflingor, tomatpuré, salt, konserveringsmedel (kaliumsorbat, natriumbensoat), antioxidationsmedel (askorbinsyra).�Salthalt ca 6%=/\=
    Det var väl inte så mycket skit i det tycker jag?
  • April Mamma
    Philofix skrev 2009-01-26 18:28:01 följande:
    Det kan inte bara vara det för jag har hört att det innehåller så mycket skit.
    Skiten är nog allt socker som finns i kaviar....
  • Philofix
    Landrover skrev 2009-01-26 18:32:47 följande:
    Kalles OrginalIngredienser: Utvald sockersaltad torsk- & sejrom (52%), rapsolja, socker, potatisflingor, tomatpuré, salt, konserveringsmedel (kaliumsorbat, natriumbensoat), antioxidationsmedel (askorbinsyra).�Salthalt ca 6%=/\=
    Tack!!
    K med lilla E skrev 2009-01-26 18:34:13 följande:
    Landrover skrev 2009-01-26 18:32:47 följande: Det var väl inte så mycket skit i det tycker jag?
    Tycker du att det låter nyttigt med konserveringsmedel som du knappt vet vad det gör med din kropp? En massa skit som kroppen inte behöver.

Sedan har jag hört att det inte är den finaste fisken det görs av heller utan typ rutten.
  • K med lilla E

Philofix skrev 2009-01-26 18:40:40 följande:

Tycker du att det låter nyttigt med konserveringsmedel som du knappt vet vad det gör med din kropp? En massa skit som kroppen inte behöver.Sedan har jag hört att det inte är den finaste fisken det görs av heller utan typ rutten.
    Jag har inte så ont av sånt där och inte socker heller.
  • April Mamma
    Philofix skrev 2009-01-26 18:40:40 följande:
    Tycker du att det låter nyttigt med konserveringsmedel som du knappt vet vad det gör med din kropp? En massa skit som kroppen inte behöver. Sedan har jag hört att det inte är den finaste fisken det görs av heller utan typ rutten.
    Men det är väl bara att strunta i att äta kaviar....
Svar på tråden Kaviar