• Mem3

Nojig!! Känner mindre sparkar!

Har i två dagar nu känt mindre sparkar i magen nu är det mera buffar och att den flyttar runt sig jag är i vecka 26 nu och jag är väldigt nojjig! Jag har känt bebisen sparka men inte så kraftigt som det brukar vara och mera långt ut på sidan och några buffar?? Kan det vara så att jag har gått mera nu än förra veckan eller är det så att den helt enkelt har en lugn period??

Någon mera som känner som jag i denna veckan!??

Jag har sagt om det inte blir bättre i slutet av veckan så ska jag ringa BM och fråga om jag kan få komma och lyssna på hjärtljudet...

• Svar på tråden Nojig!! Känner mindre sparkar!
  • ALO

Så länge du känner din bebis så ska du inte oroa dig... Det kan ju vara så att bebisen ligger vänd inåt så du inte känner av sparkarna lika mycket. Min lilla sessa har varit lugn hela dagen idag, bara nån buff då och då, men dom kan ju inte leva runt heeeela tiden. (Är i v. 27, går in i v. 28 imorgon)

Men om du fortsätter vara orolig, så ring din BM, barnet mår ju inte bra av att du är jätte orolig.

Lycka till.

BF 27/4-09
  • brumme lisa

Jag upplever att det har varit väldigt varierande i hur mycket sparkar och andra rörelser jag kännt. Vissa dagar är det lugnt och bara lite knuffar och andra dagar tror man att den lilla fått spel där inne.
    Så länge man känner att det finns rörelser tror jag att det är lugnt, så har iaf jag resonerat, men jag är ju ingen expert...

• Mem3
    Svar på #2
    MM nästa som jag trodde och som alla har sagt till mig idag, men med första barnet så är man lite nojjig eller jag är det iaf..

Tack för svaret!
    ALO skrev 2009-01-26 19:03:21 följande:
    Så länge du känner din bebis så ska du inte oroa dig... Det kan ju vara så att bebisen ligger vänd inåt så du inte känner av sparkarna lika mycket. Min lilla sessa har varit lugn hela dagen idag, bara nån buff då och då, men dom kan ju inte leva runt heeeela tiden. (Är i v. 27, går in i v. 28 imorgon)Men om du fortsätter vara orolig, så ring din BM, barnet mår ju inte bra av att du är jätte orolig.Lycka till.
  • Mem3
    Svar på #3
    Ja så resonera jag med, men ibland blir man lite nojjig hehe

brumme lisa skrev 2009-01-26 19:03:54 följande:
    Jag upplever att det har varit väldigt varierande i hur mycket sparkar och andra rörelser jag kännt. Vissa dagar är det lugnt och bara lite knuffar och andra dagar tror man att den lilla fått spel där inne.Så länge man känner att det finns rörelser tror jag att det är lugnt, så har iaf jag resonerat, men jag är ju ingen expert...
  • brumme lisa

Ja, man blir ju gärna det

• brumme lisa

Jag brukar buffa lite på magen när jag tycker det gått för lång tid och då brukar det kännas lite mer... Stackars tjej som inte får sova ifred

• bella7878

Är i vecka 18 imorgon, har inte kännt något på en vecka
    ringde min Bm o ville höra hjärtljudet men det tyckte hon att meningslöst?????
    Jag får väl lida o vänte tills UL den 4 feb

• bella7878
    Svar på #8
    bella7878 skrev 2009-01-26 20:00:35 följande:
    Är i vecka 18 imorgon, har inte kännt något på en veckaringde min Bm o ville höra hjärtljudet men det tyckte hon att meningslöst?????Jag får väl lida o vänte tills UL den 4 feb
    Glömde att till lägga att detta är mitt 3dje.............kram
  • Mem3
    Svar på #8
    jag ska till min bm, nästa vecka så hon kommer nog säga samma sak till mig...
    bella7878 skrev 2009-01-26 20:00:35 följande:
    Är i vecka 18 imorgon, har inte kännt något på en veckaringde min Bm o ville höra hjärtljudet men det tyckte hon att meningslöst?????Jag får väl lida o vänte tills UL den 4 feb
Svar på tråden Nojig!! Känner mindre sparkar!