• Mem3

Nojig!! Känner mindre sparkar!

Har i två dagar nu känt mindre sparkar i magen nu är det mera buffar och att den flyttar runt sig jag är i vecka 26 nu och jag är väldigt nojjig! Jag har känt bebisen sparka men inte så kraftigt som det brukar vara och mera långt ut på sidan och några buffar?? Kan det vara så att jag har gått mera nu än förra veckan eller är det så att den helt enkelt har en lugn period??

Någon mera som känner som jag i denna veckan!??

Jag har sagt om det inte blir bättre i slutet av veckan så ska jag ringa BM och fråga om jag kan få komma och lyssna på hjärtljudet...

• Svar på tråden Nojig!! Känner mindre sparkar!
  • Mem3
    Svar på #9
    så det blir inte bättre för man fått mera bran :)
    bella7878 skrev 2009-01-26 20:01:35 följande:
    Svar på #8
    Glömde att till lägga att detta är mitt 3dje.............kram
  • Mem3
    Svar på #7
    jag äter isglass stackars barn som får värsta socker kikarna hehe

brumme lisa skrev 2009-01-26 19:06:51 följande:
    Jag brukar buffa lite på magen när jag tycker det gått för lång tid och då brukar det kännas lite mer... Stackars tjej som inte får sova ifred
  • bella7878
    Svar på #11
    Mem3 skrev 2009-01-26 20:02:49 följande:
    Svar på #9så det blir inte bättre för man fått mera bran :)
    Ja jag borde väl känna mere tycker jag????
    Men nu har det varit för lungt i en vecka
    de e skit jobbigt, de e det första jag tänker på när
    jag vaknar, o de sista jag tänker på när jag ska sova........

Hoppas att den lever, och att den bara har en lungn vecka!!!!!!
  • MajaLinnéa

TS: jag hade likadant i vecka 28. Var inne på Förlossningen och fick göra ultraljud. Allt var finfint med lillkillen, som för övrigt snart blir 6 månader

• Mem3
    Svar på #13
    ja jag har ju bara haft det i två dagar men nyss så fick jag en ordentlig spark så jag vet ju att den lever, den är kanske trött så den vila upp sig lite, men jag ska ringa om jag blir mera orolig i slutet av veckan..
    bella7878 skrev 2009-01-26 20:09:55 följande:
    Svar på #11
    Ja jag borde väl känna mere tycker jag????Men nu har det varit för lungt i en veckade e skit jobbigt, de e det första jag tänker på när jag vaknar, o de sista jag tänker på när jag ska sova........Hoppas att den lever, och att den bara har en lungn vecka!!!!!!
  • Mem3
    Svar på #14
    ja jag hoppas att allt är bra med min med men man blir ju orloig om den lille har haft karatematch innan, men jag ska ringa min bm om jag inte känt någon förbättring innan helgen..det är ju bara måndag..
    Jag har ju haft som njurstensanfall typ så man är ju lite orolig så min barnmorska skulle ringa idag men det har hon inte gjort..jag får väl vänta tills imorgon eftermiddag och se om hon ringer
    MajaLinnéa skrev 2009-01-26 20:11:29 följande:
    TS: jag hade likadant i vecka 28. Var inne på Förlossningen och fick göra ultraljud. Allt var finfint med lillkillen, som för övrigt snart blir 6 månader
  • Mazy

jag känner precis samma sak! E i v 28+2 idag men sedan nåra dar så har jag inte kännt nåra sparkar, bara bök, et huvud dit o en rumpa hit..antar att det börjar bli trångt därinne. Jag lyssnade med min angelsound o den lill* lever iaf ..:)

• mamma20sthlm

bella7878 skrev 2009-01-26 20:09:55 följande:

Svar på #11
    Ja jag borde väl känna mere tycker jag????Men nu har det varit för lungt i en veckade e skit jobbigt, de e det första jag tänker på när jag vaknar, o de sista jag tänker på när jag ska sova........Hoppas att den lever, och att den bara har en lungn vecka!!!!!!
    I vecka 18 så brukar man inte känna bebisen varje dag? Så jag tro allt är bra med bebisen:)
  • bella7878
    Svar på #18
    mamma20sthlm skrev 2009-01-27 13:38:15 följande:
    bella7878 skrev 2009-01-26 20:09:55 följande: I vecka 18 så brukar man inte känna bebisen varje dag? Så jag tro allt är bra med bebisen:)
    tack för dina ord
    fick lyssna på hjärtljudet imorrse
    150 slag per min, de lungnade mig
    men min bm sa exakt dom orden du sa nu:-9 kram
  • littlepixiegrl
    bella7878 skrev 2009-01-26 20:00:35 följande:
    Är i vecka 18 imorgon, har inte kännt något på en veckaringde min Bm o ville höra hjärtljudet men det tyckte hon att meningslöst?????Jag får väl lida o vänte tills UL den 4 feb
    Kanske har du moderkakan i framvägg denna graviditeten och då känner man oftast inte lika starkt eller lika tidigt. Jag har så (dock första barnet) och kände inget alls förrän v 20-21. Nu (v 23+6) känner jag varje dag, men har bar känt på utsidan två gånger än så länge. Min svägerska, som är bm, sa att de (oftast) inte lyssnar på hjärtljud inan v 20+, eftersom det kan vara svårt att höra då och då blir mammorna oroliga i onödan.
    Det är inte långt alls till den 4e, bara en vecka kvar nu ju! Det kommer går bra, tänk så istället  Skrattande
    @-`-,-- lillploppen i magen, BF 19 maj --,-´-@
  • bella7878
    Svar på #20
    littlepixiegrl skrev 2009-01-27 13:51:43 följande:
    Kanske har du moderkakan i framvägg denna graviditeten och då känner man oftast inte lika starkt eller lika tidigt. Jag har så (dock första barnet) och kände inget alls förrän v 20-21. Nu (v 23+6) känner jag varje dag, men har bar känt på utsidan två gånger än så länge. Min svägerska, som är bm, sa att de (oftast) inte lyssnar på hjärtljud inan v 20+, eftersom det kan vara svårt att höra då och då blir mammorna oroliga i onödan. Det är inte långt alls till den 4e, bara en vecka kvar nu ju! Det kommer går bra, tänk så istället 
    Men gud vilka snälla männsikor de finns här på fl
    tack för dina ord
  • littlepixiegrl
    bella7878 skrev 2009-01-27 14:29:12 följande:
    Svar på #20 Men gud vilka snälla männsikor de finns här på fltack för dina ord
    Jag var själv orolig och stressad över att jag inte kände något, eftersom det ibland verkar som att de flesta här på fl känner sparkar i v 13 redan! Det var skönt att läsa om andra som inte känt så tidigt och anledningar till varför det kunde vara så  Glad
    @-`-,-- lillploppen i magen, BF 19 maj --,-´-@
  • Mem3

Nu idag har den bökat på och sparkat så nu vet jag att den har det bra där inne....

• bella7878
    Svar på #22
    littlepixiegrl skrev 2009-01-27 16:16:22 följande:
    Jag var själv orolig och stressad över att jag inte kände något, eftersom det ibland verkar som att de flesta här på fl känner sparkar i v 13 redan! Det var skönt att läsa om andra som inte känt så tidigt och anledningar till varför det kunde vara så 
    Ja de e lätt att man nojar upp sig.......ush ja de hör till väl
Svar på tråden Nojig!! Känner mindre sparkar!