• Zoya 79

" I Kinamockaskogen, där bodde en familj.. å mamma laga maten och pappa rensa sill..."

Första meningen är densamma, men sedan;
    "Å lotta satt på pottan och gjorde marmelad då kom det fram en råtta och fråga vad det var. Håll käften med dig råtta det angår inte dig för det jag har i pottan det kastar jag på dej".

Nu har jag lärt mina barn denna, men då har jag hittat på en del för att mildra den lite iaf "håll klaffen på dig råtta"

Men nu undrar jag om det är någon som känner igen nåt sånt här:
    Min farsa är astronaut, min mamma är lika dan ?????????????????????????????????? och efter 9 mån tittar den djävuln ut ????????

Ja lite svårt att fatta kanske, men kanske nån som vet vilken jag menar...?

• Zoya 79

TBS skrev 2009-01-26 22:02:58 följande:

Zoya 79 skrev 2009-01-26 21:54:48 följande: Så här sjöng vi: Farsan är narkoman, morsan är likadan, brorsan super hela da´n. Å syrran hon e me barn..
    Ja men sen då, det måste ju vara samma låt. För nån blev ju med barn och sen tittade den djävuln ut..... kan du hela??? Har funderar mkt på den -skitsamma om det är narkoman eller astronaut får väl variera lite efter vad man känner för :)
  • Zoya 79

TBS skrev 2009-01-26 22:07:08 följande:

Zoya 79 skrev 2009-01-26 22:04:38 följande: Jag tror att dt finns en "seriös" låt som går: jag är en astronaut.... Kan tyvärr inte mer av den elaka versionen :(
    Tack ändå, fick ju en rad extra iaf och en helt ny version - är ju nästan som att få ps3?? :D
Svar på tråden " I Kinamockaskogen, där bodde en familj.. å mamma laga maten och pappa rensa sill..."