Övikstråden
och vi oxå! *vinke-vink* :)
och vi oxå! *vinke-vink* :)
Hej hej på er!
Sitter och planerar lilla Alvas dop.. Tänkte att jag kan ju fråga er här, eftersom jag förstått att en del av er döpt era barn nu..
Vart beställde ni era doptårtor ni som beställde, vad kostade de och blev ni nöjda?
Mitt huvud snurrar det runt i, då jag får planera det mesta själv eftersom Micke jobbar hela dagarna..
Nu bara det svåraste, komma fram till vad lillan ska få heta mer än bara Alva.. Papperna ska vara inskickade förde den 25:e!! Tiden går så fort, tyckte att jag hade gott om tid på mig att komma på namnen..
Vi har bara tråkiga Anna som farmors mor hette, farmor, men faster, jag & min kusin.. förstfödda döttrarna i famlijerna har det varit tradition att de ska heta Anna, gemensamt fika på namnsdagen.. men alla heter Elisabet, dock inte jag, men även min mamma heter det.. så farmor och faster heter elisabet i andranamn, mamma har det som tilltalsnamn, så det blir nog Elisabet istället för anna.. käns som att traditionen ändå lever kvar då..
Så Alva Elisabet, men vi vill ha ett till, det är det som är ett frågetecken just nu..
Det namn jag hade till henne innan hon föddes känns inte alls som att det är hon, det var antingen Nova eller Novali(e) (Nova-Li(e)) oklart med stavning där..
Ett annat vi tänkte på var Johanna, som mickes mamma heter..
Alva Johanna Elisabet, eller Johanna Alva Elisabet
ett tips på ögonbryn är att gå till anneli alenius som har unique uppe påstorgatan, hon är jättebra!! 125:- för plocking.. vet däremot inte vad hon tar för färgning..
jag har varit hos hnne, mamma är stammis.. mycket nöjda är vi!