Inlägg från: vindaloos |Visa alla inlägg
  • vindaloos

Övikstråden

Startar upp en ny tråd med rätt namn på, så att alla Övikingar hittar hit!
    Välkommen och skriv på.....

Här är länken till den gamla övikstråden som heter Öviks sjaltråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3280413.html

• Svar på tråden Övikstråden
  • vindaloos

Då kan jag ju passa på att fråga om någon vet hur det står till med Öppna förskolor här i kommunen? Finns de och i sådana fall vart?

Ska ut och jobba på måndag och tisdag, känns spännande......dags att pumpa ur lite nu
    Sitter som bäst och laborerar med föräldrapenningdagarna och ser efter hur vi ska fördela dem så att vi kan va hemma så länge som möjligt, fastän jag vill ut och jobba. Det är ett evigt pusslande men det löser sig väl förhoppningsvis

• vindaloos

MiaE: Hm jag skall ju ut till veckan också.......lite pirrigt är det allt......men lycka till på måndag.

• vindaloos

MiaE: Hm just den biten ligger på is lite, ligger lågt med det än så länge. Men måndag o tisdag är vikdagar......

• vindaloos

sthlmstjejen: VI har bott i Övik (och dess omnejd) hela livet jag och min sambo (det lät väl lite instängt kanske och vi trivs väldigt bra. Övik är inte en så stor stad men en stad under stor utveckling. Det har hänt mycket på kort tid och många börjar engagera sig för att det skall bli mer arrangemang och dylikt. Vi tycker att det är en bra stad för barn att växa upp i. Just barnaktiviteter har jag lite svårt att tipsa om eftersom vi aldrig behövt ta reda på sådant, annat är det nu då vi har barn.....
    Det är inte så långa köer till förskolan här jämfört med större städer i alla fall.
    Vi har köp hus för ungefär 1,5 år sedan och det finns många fina områden, men det beror lite på hur man vill bo. Lantligt, mitt i stan eller i ett litet samhälle, en bit från stan eller ja hur man nu vill ha. Det kan vara en enorm prisskillnad på husen här. Vi har köpt vårt stora hus (216kvadratmeter) mexitegelvilla från -78 med nytt kök och nya golv för 425000:-!!! Då har vi 20minuter in till centrum men vi bor nära affärer (mat, kläder, skor, färg, frisör, bageri, barnkläder) banker, mackar, pizzerior, idrottsanläggningar, skolor/förskolor mm i alla fall. Man kan väl kanske säga att ett genomsnittligt pris för en villa i Övik ligger på ca 650000:- i dagsläget. Det stiger ganska mycket nu för det är efterfrågan på hus.

Gå in på www.hemnet.se och kolla in lite hus, så får ni en ungefärlig bild av priser och klass på hus.

Det finns lite olika områden inom örnsköldsvik men det är svårt att säga hur det är att bo där då man inte gjort det själv. Vi har bott i Husum och Järved, och nu bor vi i Köpmanholmen. I husum trivdes vi inte så himla mycket, det finns liksom inte så mycket där, men bra huspriser är det och ca 20min från stan, I Järved är det jättefint och många fina hus finns det, 3km från centrum (av övik alltså) huspriserna har stigit mycket där (även i bonäset som ligger intill)
    I köpmanholmen har huspriserna varit jättelåga tidigare men nu har de stigit lite, det har till och med blivit så att det är högre efterfrågan på hus än vad som säljs och det har inte varit så på minst 25 år tror jag. Mycket fin natur och ca 20mmin till övik, 5 minuter till bjästa som har det mesta man behöver.

Vet inte om jag hjälp så mycket men......hoppas ni flyttar hit! Välkomna.....

• vindaloos

Dumt kanske att jag la den under föräldrar, tänkte inte alls på det......går det att flytta den tro?

• vindaloos

Nelliy: Hm ja här går vi mest och rotar runt i stackars Isaacs mun för att se om den ska dyka upp snart.......men det kommer ingen, fast han gnider allt han hittar mot tandköttet hela tiden jättehårt, så om inte annat så kommer han att NÖTA fram den

• vindaloos

Hehe....Isaac sitter själv på gräsmattan, jätteduktig!!!!!Parerar och rätar upp sig gör han också......*stolt*

• vindaloos

Aha, det är några gravida öviksbor här inne......kul med fler 05:or på gång, en fin modell hehe

Piggelinis: Hoppas du mår lika bra än......nu sparkar det väl på lite va?
    Hälsa pappa L också.

Har bestämt mig för att rita av mina inköpta pocketblöjor och sy egna, ska bara importera lite tyger först och annat kollijox först. Det blir kul att få välja själv vilka färger de skall ha, och det går ju att variera stoleken mer också.
    Är det fler här som använder pocketblöjor? Någon som sytt själva?

MiaE: Hur går det med jobbet då? Jag själv hade två väldigt givande dagar då jag jobbade, det var så kul att komma tillbaka och veta exakt vad man skulle göra. Och barnen var glada att se mig, det var tur.....

• vindaloos

Mia E Jo det hade gått bra båda dagarna, fast nån urpumpad mjölk ville han då inte ha!!! Pappis fick ge hemgjord fruktpuré och gröt....och ännu mer puré och sedan ammade jag då jag kom hem.

Svar på tråden Övikstråden