Inlägg från: puh fantast |Visa alla inlägg
  • puh fantast

Jaha, då har man rensat blåbären. Nu skulle man bara ha tagit sig i säng oxå, antar att det är morgon någon gång mellan 5.30 och 6.00.

Godnatt på er!

• puh fantast

Lisa: Känner igen mig. Har en som vaknar vid 5 varje morgon och jag är inte alls någon människa då. Försöker komma i säng i tid men när sambon jobbar borta och en son som har separationsångest hinner man inte mycket på dagarna. Så allt som ska göras blir gjort efter 8 på kvällen.

• puh fantast

Lisa: uscha för vattkoppor. Hon är ju så liten. Har alla tre haft det nu, eller är Emma kvar?

• puh fantast

Den finns ju en hel del Domsjö- och Sundbor här. Finns det någon som bor i närheten av Högland, Svartby, Gullänget, Gimåt?
    Verkar vara dåligt med småbarnsföräldrar här.
    Lite besvärligt att hitta någon då Högland och Svartby ät uppdelat på 3 vårdcentraler. I föräldragruppen och babymassagegruppen var det bara familjer från centrala stan.

• puh fantast

Fy F*n, rent ut sagt, för att ha barn jättetätt. Var barnvakt idag åt en tjej på 1 år och 5 månader, dvs det skiljer nästan 8 månader på Lucas och henne. Möjligt men inte så stor risk för det, men ändå. De var som två avundsjuka .... (vet inte vad jag ska skriva). Skulle sitta i knä båda två och ha samma leksaker. Bar jag en gnällde den andra och de klängde på mig som om jag vore en klätterställning.

Dock sött emellanåt. Hon upptäckte att Lucas åt på sin bitring, så när hon skulle ge honom den stoppade hon den i munnen och han tog emot den som en hund. Han gav den till hennes hand och hon gav tillbaka den till hans mun.

Jadu Zandrah, du hittar de mest roliga saker du.
    Burt Reynolds är förövrigt en skådespelare, Gjorde gästspel som Monicas pojkvän Richard i "Vänner". Är väl även med i "Magnum" tror jag.

• puh fantast

Kom just på att barnen börjar bli ganska stora nu. Hur länge ska alla vara föräldralediga och när är det dags att skola in i barnomsorgen?

Jag har begärt föräldraledigt till nyår och tänkt börja jobba i Januari. Men för Lucas skull försöker jag skjuta på det någon eller några månader. Har suttit med försäkringskassepapperna och pusslat idag. Och hur jag än gör så går det inte ihop.
    Vill gärna att han blir närmare 1,5 innan han ska ut i omsorgen.
    Uscha vilket tråkigt ämne, detta vill nog ingen höra mer om, tiden går nog fort ändå.

Vi tar något roligare, någon som är sugen på en picnic? Nästa vecka, kanske?

Ha en trevlig helg allihopa.

Svar på tråden Övikstråden