Övikstråden
Finns det någon här som har BF runt den 24/9? Eller i september oktober över huvudtaget? Skulle va kul o prata lite med ev blivande bbkamrater
Finns det någon här som har BF runt den 24/9? Eller i september oktober över huvudtaget? Skulle va kul o prata lite med ev blivande bbkamrater
LisaP;
Jag jobbar på en förskola o jag har aldrig hört att du får sprida/samla ihop 60 timmar/månad när du har en 15-timmarsplacering pgr av arbetslöshet eller föräldraledighet. Låter väldigt konstigt tycker jag. 15 timmar max i veckan och dessa är det lite olika med hur de är förlagda över veckans dagar mellan olika förskolor. Blev lite nyfiken på vart du har den möjligheten att samla ihop timmar? Hos oss går det tex inte att ha 17 timmar ena veckan och 12 den andra...
Moonsleeper;
Jag har faktiskt köpt det mesta på tradera.com Bärsele, bröstpump, sängkläder till spjälsäng o vagn, haklappar om det blir en liten kräkis, lite skallror o sånt, filtar både fleece o vanliga, flaskvärmare, ylleinlägg mot mjölkstockning, amningsbh, mammakläder, skötbädd till skötbordet, slit o släng handdukar för div ändamål o så naturligtvis kläder. Med en noppmaskin blir det mesta som nytt... Jag tycker det är en bra sida där man med lite tålamod kan göra riktiga klipp. Kan vara värt att kolla upp!
Rekomenderar även blocket.se Där köpte jag ett paket med en spläjsäng med avtagbar sida, madrass, spjälskydd, matstol, ikeas skötbord, pulka (följde som med paketet...) o sparklåda för 800:- totalt. Kunde inte ha kommit över något billigare!
Chino;
Ja visst är det kul när man gör riktiga fynd? Då kan man lägga pengarna på lite lyx i stället
Jag tror att jag har sett sådana stjärnor inne på leksaksaffären i gallerian vad den nu heter... men det var nog ett tag sedan.
Ja men precis... annars är det bara att be dom ta hem. Förresten brukar sånt dyka upp lagom till Hallowen också.