Inlägg från: Nelliy |Visa alla inlägg
  • Nelliy

Övikstråden

Nu har vi också hittat hit

Ska åka på Ikea nu.. yippie!!

• Nelliy

Tyckte inte heller det var så mycket att se på parken, och fanns det nåt så skymde allt krafs det

Jag brukar ge Tindra svartvinbär som dom är, hon tycker jätte mycket om det. Ger henne dom flesta bär nu utan att göra puré av dom, är så mycket enklare när hon ändå äter dom med samma goda aptit

• Nelliy

Jag har köpt byxa & jacka i stl 80 på rean för 75 kronor, tyckte det kunde vara bra att bara ha jackan ibland. Sen har jag köpt en overall i stl 86 som hon ska ha på dagis, provade en i 80, men jag tror att den hinner bli för liten innan vintern är slut. Vill ju inte gärna att den ska börja glipa i benen, så man måste köpa en ny i slutet på säsongen.

• Nelliy

Tack Lisa!! nu har jag ett leénde på läpparna när jag går ut.. Är så underbart med sånna där historier som barn har sagt

När jag var aupair i Tyskland lärde jag känna en annan svensk tjej, therese som också var aupair. Hon tog hand om tre barn och en kväll när hon ska lägga den älsta, cajsa som är 4 år säger hon.

-Therese, kan inte du sjunga en sång för mej, det gör alltid mamma.
    -Jo visst kan jag det.

Hon börjar sjunga och mitt i sången avbryter cajsa henne.

-Therese, vill du veta en sak?
    -ja, vadå?
    -Min mamma sjunger som en riktig ängel!! Vill du veta vad du sjunger som?
    -Ja!
    -En riktig häxa!!!

Jag tror kvälls sångerna slutade där

• Nelliy

Mia: Jag köpte mina stjärnor på leksaksaffären i gallerian, men tänkt på att trycka fast dom ordentligt.. Jag fick en i huvudet gjorde inte särskilt ont men dom kan vara lite vassa om dom hamnar i sängen.

• Nelliy

Jag tycker också det låter som en bra idé, och gärna på en helg för jag börjar jobba på måndag.. så då är ledigheten alldeles slut.

Tindra har också gjort en "rudolf" tippade ut genom dörren när jag tog på mej skorna, så näsan och pannan fick sej en duns.

Hon har börjat gå lite smått, men jag har en riktig liten fegis. Går några steg om man sitter två stycken så hon kan gå emellan.

• Nelliy

Jag tror jag hoppar över den 4/11. Jobbar då, men ska försöka ta ledigt för Tindra fyller 1 år då

Mia: nu är du inte ensam om att jobba, jag jobbar heltid nu

Svar på tråden Övikstråden