Övikstråden
Mia: Förlåt, det var inte meningen att retas. Har du lediga fredagar? Det är ju inte så dåligt. Jobbar du 100%?
Tycker halt klart att vi kan ta det en fredag. När är du ledig nästa gång?
Mia: Förlåt, det var inte meningen att retas. Har du lediga fredagar? Det är ju inte så dåligt. Jobbar du 100%?
Tycker halt klart att vi kan ta det en fredag. När är du ledig nästa gång?
Chino. här går det undan. det har kommit tre nu under två veckors tid. Och 6:e tittar ut vilken dag som helst, värsta knölen.
Inte undra på att han är gnällig och sover dåligt (hoppas att det beror på det).
Mia: picnic i början av oktober låter kallt, då måste vi klä oss ordentligt.
Ingen fisk här inte, inga kräftor heller. Vi äter tacos ikväll, mums.
Såg vädret igår och det ska bli soligt och varmt fram till onsdag i alla fall. Och på tisdag blir det kanonväder enligt TV4.
Vá sägs om en picnic på tisdag?
Ergo, e´dom bra?
Ingen som är sugen på picnic? Vi kan ta en annan dag.
Chino: Du måste betala för 15 timmar/ vecka. Hur du har honom där är din ensak.
Jag antar att du menar vid arbetslöshet eller föräldraledighet.
Det är inte säkert att du får välja tider själv. Där jag jobbade innan föräldraledigheten hade vi tre timmar om dan 8.30 - 11.30. Ett tag hade vi 9-14 tre dar i veckan, men eftersom det inte var budgeterat för måltider till 15 timmarsbarnen blev det för dyrt och vi var tvungen att byta tider. Om du fått plats någonstans så är det enklast att ringa dit och fråga hur dom gör.
Lisa: Du har tur du som fått välja tider själv. Hur gick det för Elias då?
Hejsan alla!
Tyckte inte det var nå´t speciellt på parken. Skulle titta på Bävernylonoverall åt Lucas, men de minsta var i stl. 92 dvs. alldeles för stort.
Annars var det samma krafs som alltid, lite mera kläder kanske.
Köpte faktist ingenting, känner mig duktig. Brukar alltid falla för frestelsen och köpa en massa krafs.
Fast jag var på H&M och fyndade massor av kläder till Lucas i måndags. Så jag har gjort av med månadens budget, fast månaden inte ens börjat.
God natt på er alla!
Vad har ni alla gjort i regnet idag?
Jag har varit på stan med mamma och varit smakråd på födelsedagspresenter.
Lisa: du vet att det bara är att höra av sig. Kan allt som oftast hinna med en fika.
De har fått hem vinteroveraller på Lindex och Kappahl. Själv tycker jag att de var lite dyra. 399 eller 499. Väntar på att HM ska få hem sina. Var på Niklas klädshop idag och kollade och han får inte hem några mindre än stl. 90 och det är för stort.
Lindex hade en pojkoverall i stl. 86 för 499kr. Vet inte om de har fler på lager.
Tror jag ska ta och skicka efter en, i Ellos, H&M och Halens (tror jag det var) tar de "bara" 349 kr.
Har lite ångest över detta, eftersom man inte vet hur mycket han kommer att växa. Än så länge har han bara 74(på väg mot 80) så vem vet om 86 är för stort eller om han tvärväxer framöver och det blir alldeles för litet.
Träffade Lilleskutt och Ida på H&M, även hon var på rean och fyndade.