Inlägg från: MiaE |Visa alla inlägg
  • MiaE

Övikstråden

Vindaloos: Typiskt!

Puh fantast: Tycker det är lite taskigt att prata om picknick mitt framför ögonen på mig. Suck, vad jag längtar tillbaka till dagarna hemma när jag läser om sånt. Men nån gång kanske vi kan ta det på en fredag då jag är ledig *blink* eller en helg.
    Ja, visst e det frustrerande med fp... Men vi har nog bara att acceptera att Ivan måste på fsk efter årsskiftet... Tyvärr...

• MiaE

Ja, jag är ledig var fjärde fredag! Lyx känns det som, när man jobbar heltid. Men det är skönt. Enda är ju att man inte får nån riktig kortdag alls då under resten av veckorna...
    Är ledig i början av september, men har då planerat att åka upp och hälsa på mitt gamla jobb... Men fyra veckor efter det är jag med!!!

• MiaE

Chino: Kul! Hoppas den kommer snart!

• MiaE

Det där med 15 h/ vecka... Det är väldigt olika från förskola till förskola hur man gör. Vissa rektorsområden har bestämmelser som gäller alla förskolor. Andra bestämmer själv. Pratade om det på senaste föreståndarträffen jag var på. (Oj, vad man blivit högt uppsatt!) *fniss* Oavsett om man har 15 timmar/v eller mindre betalar man för 15 timmar. Sen är det upp till en själv om man har barnet där eller om man bara betalar för att få behålla platsen. Däremot tror jag inte det är bra att ha barnet för lite på förskola, typ bara 5-6 timmar/v... Då kommer det aldrig in i rutinerna, svårare att få kompisar osv...
    På förskolan där jag jobbar har vi för övrigt våra 15-timmars barn 5 timmar 3 dagar i veckan.

Och så till en som inget vet... Vad är det på Parken????

• MiaE

Jag har jobbat jag

Nån som vet om de fått in typ vinteroveraller och så än?

• MiaE

Nu ska jag bara skutta in i duschen och sen bär det av till mamma och hämta ivan. Sen ska vi ut med en som fyller 30. Är barnvänlig middag så då får lillskrutten följa... Vill ju va med honom också nu när det äntligen är helg och man e ledig.

• MiaE

Våran lillskrutt är 74 lång och väger snäppet över 9500. Kom inte riktigt ihåg... Men jag tänker köra på¨min overall i 90 som jag fyndade förra vinterrean. Bära eller brista...

Var förresten på stan och tokfyndade idag... Hittade ju hur mycket som helst... Brände hela 500 kr på kläder till Ivan... Fast till ordinarie pris hade allt gått på 1600 kr.... Kan man kalla att få mycket för pengarna.

• MiaE

Puh fantast:
    Var på både HM och kappahl... Hm hittade jag fyra plagg... och kappahl... tio kanske...

Cherstin: Ja, jag såg eran guldklimp. Fin hon e!

• MiaE

Jag och Ivan (och förhoppningsvis Andreas om han slutar jobba i någon tid) ska på 30års kalas. En kompis blir gammal... Annars blir det bara lugnt... Hoppas på sovmorgon i morogn, men har svårt att tro det då jag är ensam med Ivan i helgen.

• MiaE

Hehe! Puh Fantast... låter skoj! Men å andra sidan slipper du väl vällingskriket vid 4-6 på morgonen...

Svar på tråden Övikstråden