Övikstråden
Mia...ja jag tänkte på det oxå...jäkligt svårt det där.....hmmm....
Mia...ja jag tänkte på det oxå...jäkligt svårt det där.....hmmm....
Jonathan fick en fodrad fleece dress när han föddes av en arbetskamrat till mig, storlek 80...den blir alldeles perfekt nu ju!! den är inköpt på HM.
hahaa...spelade upp länken för jonathan och han blev alldeles till sig och började genast att dansa,....
puh fantast...det var så jag tänkte oxå vad det gäller overall och jacka och byxor...overall efter nyår och dagisstart då det blovit kallare och jacka och byxor innan..
spara lite fika till nästa vecka är du snäll..
Lisa....Ella är alltså större än J nu då!!
han väger 9120 och är 74,5 lång, 10 månader gammal och har idag fått sin tredje tand...4.e på väg vilken dag som helst...han har nu 2 tänder nere 1 uppe och 1 hörntand (!) på väg...
moonsleeper...testa lördagsbörsen i ÖA...där hittar du bra beg. saker..jag menar en spjälsäng nöts ju inte allt för mycket...
mitt tips:
Babysitter-jättebra men inget man behöver direkt när man kommer hem från BB
AmningsBH-köp när du kommit hem från BB så du vet att du får rätt storlek
Vagn-jo ett måste...för mig i alla fall, men det hade ni väl redan??
Spjälsäng- Mycket bra att ha men från början tyckte jag det var bäst att ha J i vår säng
Lära gå stol- för en del bra andra inte, J har aldrig använt sin
Matstol- Inget som snvänds före åtminstone 4 mån ålder, annars är Ikeas 99:- helt ok
Skötbord- heller inget måste, vi har ett men så här i efterhand hade det räckt med en filt på tvättmaskinen, beror förståss på hur man bor.
Kläder- inte så mycket i storlek 50 de växer som ogräs, J var 53 cm lång när han föddes så han gick direkt på storlek 56 efter två veckor
Babygym-mycket bra uppfinning för min son, lite olika där med, dock inget som användes första månaden
Tvättlappar i frotte-klipp isär en stor gammal handduk och zick-zacka kanterna så har du ett helt gäng för att torka kräka och allt vad det heter...
Bra att ha hemma vid hemkomst:
Blöjor såklart men köp inte bara av samma märke om du köper flera paket, olika för olika barn, på J passade libero bäst från början och jag hade såklart köpt pampers.
Ersättning..hmm..farlig fråga, upp till var och en beroende på om amning funkar eller inte
nappar..samma här..upp till var och en..jag tyckte att napp var alldeles utmärkt och tycker det fortfarande
salvor som t.ex Zink salva och Idomin...brukar följa med i babybagen som man får på BB
Amningsinlägg, bröstmjölk pump...köp den billiga på apoteket till att börja med, fetvadd att lägga innanför Bh.n om det är kallt ute för att slippa ev. mjölkstockning.
ja det där var det jag kom på nu...
Agnes...vilket klipp!!
jag kom oxå över ett sånt paket genom en arb. kamrat till min mamma , babysitter, hokus pokus stol ,spjälsäng och vagn för 500:- fast vagnen bytte vi ut så småningom men fick den gamla såld för 200:-
mIaE...galltvål säljs även på Duka, stjärnor finns i jättepack på strömsknallen...eller fanns då sist jag var dit.
jonathan har hamnat i nån slags puss och kram ålder....så fort han ser mig vill han bara pussas och kramas *älskar*...pussas så det rinner dreggel i ansiktet på mig...
LisaP...vci var dit men hittade ingenting...var dit ganska sent iofs
MiaE...tänder på g???
millemamma...ajdå lät inte så bra...hjärtklappning??
har du varit till läkare,,..?