Fyller på lite på Chinos lista:
Amnings BH är bra att köpa på väg hem från BB. Hade inte räknat med att behöva någon, men så knöligt det blev utan.
Beror visseligen på när man får besök, men vi fick besök 2 timmar efter hemkomst, och ovan som man var, så kändes det lite knöligt att ge honom mat utan att allt syntes. Åkte in på stan i ottan dagen efter.
Apropå blöjor, vi hade inte köpt några innan, utan fått prover både från Liberoklubben och pampers (Babyproffsens Babybag). På BB hade de båda sorterna och där kan man prova och känna efter vilka som känns bäst. Vi svängde in och köpte ett paket på väg hem.
Tvättlappar i papper: har vi använt i massor. Vi köper Euroshoppers 24 kr. för 200 st, billigast av alla märken.
Jag var till mamma och pappa och tiggde till mig en bunt av pappas gamla näsdukar att torka lilla munnen på Lucas när han ätit. Mjukare än frotté (hade det först).
Kan kanske vara bra att ha åtminstone en flaska hemma om det skulle strula med amningen.
Mjuka filtar i bomull använder jag fortfarande.
Någonting mjukt och härligt att ligga på på golvet..tycker jag i lla fall. Har en golvälskare.
Nässug, nagelsax eller klippare.
Badbalja (Ikea tar 59 kr, om jag inte minns fel), badolja
Finns säkert mer saker, men jag kommer inte på nå´t mer.
Blocket är ett annat bra ställe att hitta begagnade saker.