Inlägg från: puh fantast |Visa alla inlägg
  • puh fantast

Övikstråden

Lisa: som det verkar har vi lagfest på lördag. Vi hade funderat på 15:de. men jag har inte hört nå´t på länge, så jag antog att det inte blev något, men så kom det ett mejl idag.

Så jag får fundera lite. Känns inte som jag hinner innan eftersom vi ska träffas 17.00.
    Hör av mig lite senare.

• puh fantast

Jag tar det gärna en annan dag, men ni behöver inte ändra för min skull.
    Eller kanske på förmiddagen, lite närmare stan. Jag vet inte.....känns stressigt i vilket fall som helst.

• puh fantast

Vilken lite knäppis man har...sitter och äter kvällsgröten och plötsligt hör jag hur det sprakar bak i blöjan och dum som man är så skrattar man till och då skrattar Lucas också.
    Han äter någon tugga till och sen kommer det mera pruttar och Lucas skrattar. Han tar i och mer pruttar kommer och han skrattar. Han pruttar och skrattar om vartannat. Till slut kommer det inga mer pruttar, ååååh vad arg han blir.

• puh fantast

Lisa: blir du barnfri i natt oxå?

Den 4.e november ska funka för mig. Var spelar ingen roll.

• puh fantast

Lisa: inte kul att få sova en hel natt och få sovmorgon????

Är det så jobbigt att vara utan barnen? Hur ska jag klara 4 dagar i Stockholm!!!!!

God natt på er alla.

• puh fantast

Känns som det är dags att tala om det nu, det har gått så länge nu: jag ska äntligen bli faster...i mars/april Och ska även bli låtsatsfaster, sambons syster ska få sitt tredje i mars. Då blir det mycket rännande här, hinna snusa på båda.

Har även bestämt mig för att börja jobba 1:a februari Känns inge skoj, skulle utan problem kunna vara hemma ett år till. Det västa är att det inte finns några förskoleplatser här i området. Det blir endera dagmamma eller en tillfällig avdelning och sedan in på förskolan till hösten. Känns drygt med två inskolningar. Och ingen av dagmammorna känns lockande.

Lisa: gjorde du några fynd på stan?
    Hittade äntligen fodrade vantar till Lucas....i Bjästa (av alla ställen)
    Var även på Bjästaboden och köpte lite tyg. Tycker det är tråkigt att man måste åka ända dit för att hitta tyg. Hoppas det öppnar en tygbutik i nya Gallerian i Arnäs.

• puh fantast

Vi har lagfest på lördag. Ska på curlinghallen och sedan blir det förmodligen Harrys. Ska bli riktigt skönt att få komma ut och träffa lite annat folk än bara mammalediga och
    släkt Lucas får vara hemma med sin far. Måste se till att hålla mig lugn, så jag orkar med Lucas på söndag.

Annars blir det lungt i helgen.

• puh fantast

Imorgon ska jag in till stan och shoppa bebiskläder. Jag har ju blivit "tant" igen. Min allra bästa och äldsta vän fick i morse sin andra dotter. Så här ska shoppas tjejkläder i stora lass.

• puh fantast

Malin: har bara hört bra om Gullänget. Har själv varit där en gång och tycker det var ett himmla liv, men det är det väl överallt. Torsdagar är det mellan 9 och 11.30 (eller 12), kl. 10.00 är det sång för alla barn som vill. Tisdagar är det mellan 13.00 och 16.00 (tror jag) Då är det babysång (upp till 1 år) kl. 13 och sång för de äldre barnen kl. 14.

Beror ju lite på var du bor? Finns ju lite överallt.

Svar på tråden Övikstråden