• Scilla

    Vi i Fristad, Sparsör & Frufällan med barn födda januari 2007 - del 7

    Va bra Linda att du fixade ännu en tråd!
    Även om vi inte är så flitiga längre är den ett måste

    Hi Hi Hi Maria! Jag såg inte det heller,lovar!!!
    Men det var ju så mycket konstigt folk där att jag tror ingen la märke till en genomskinlig rumpa mer eller mindre

    Vi fick oxå verkligen mersmak,inte helt omöjligt att vi dyker upp.

    Linda: Nu är det bestämt, på Torsdag blir det Ullared Jippi!

    Kram!

  • Scilla

    Hoo ho! Ja det ekar lite väl tomt härinne mellan varven!

    Opps Jonne med motorsåg i köket....Det låter riktigt crazy
    Förstår att det ska bli gött när det väl är klart. Ett kök är ju liksom inte det smidigaste att klara sig utan.
    Usch fasar för när vi ska ta tag i vårat. Då är det bara att blåsa ut allt som gäller,men med våran renoveringstakt så lär det väl inte bli än på länge.
    Vad har ni beställt för kök?

    Hittade ni någon bra doppresent,Linda?
    Olivia var helt slut efter allt bus på lekborgen så det behövdes ingen lång godnattsaga ikväll.
    Kan verkligen rekommendera det stället om man vill att barnen ska få utlopp för lite överskottsenergi

    Kram!

  • Scilla

    Hej!

    Nej vi har inte vart på 2års koll än,visste inte ens att det var det vid två år. Fick ni en tid vid 18mån kollen eller har ni blivit kallade nu?

    Phu vilken dag det har varit.... Tror Olivia har hamnat mitt i trotsåldern över en natt känns det som!
    Jag vet inte hur många gånger hon har kastat sig på golvet och skrikit idag.
    Sen är "Kan hevv"(själv) det stående svaret till allt.
    Nån som vet hur länge ett sånt här stadie varar?

    Kram!

  • Scilla

    Hej!

    Så skönt att vi inte är ensamma om att ha det så trotsigt hemma,även om det såklart inte är nåt man önskar andra.

    Snöborsten till dagis...ja dom är lite roliga dom små liven.
    Olivias värsta utbrott igår berodde på att stygga mamma inte tillät henne hoppa i soffan och gnaga på morot samtidigt. Så taskig är jag!

    Ullared ja Hittade ganska mycket kul. Faktiskt tom ett par jeans till mig.
    Och herregud vad lite folk det var sen.
    Vi parkerade i första raden närmast ingången! sen när vi skulle äta,du vet på det stället mittemot så var det bara vi och typ tio till där!!! Man brakar ju få köa i evigheter där.

    Så det var jättelyckat!

    Idag är Erik hemma också för jag fick magsjuka inatt
    Nu känns det som om det är på bättringsvägen som tur är.
    Hatar magssjuka!!

    Kram!

  • Scilla

    Usch ja ,jag har hört att det går magsjuka lite överallt.
    Stackars din brorsa som ligger på sjukhus och fick det! Tycker det är jobbigt nog när man får vara hemma och sjuk!

    Tycker absolut du ska klämma in en tripp innan Thailand
    Då är det ju massa saker som behövs.
    Glömde berätta att jag också hittade en sån där solskyddsdräkt till olivia där. En jättesöt cerise men Bratz på

    I helgen blir det nog ganska lugnt.
    Ulricehamn imorgon,sedan pizza och melodifestivalen hos brorsan med familj.

    Ni andra då? Kram!

  • Scilla

    Hej!

    Jag tyckte faktiskt inte melodifestivalen var nåt vidare i Fredags. Varken låtarna eller programledaren.
    Tacka vet jag Luuk. Ofta är det ju så att låtarna måste nötas in för att man ska gilla dom.
    Men jag kommer sitta bänkad varje Lördag ändå för jag äälskar melodifestivalen !

    Inatt ska det visst bli snöoväder säger dom. Urk är less på snön och vill det ska bli vår nuuuu. Barnen tycker ju det är kul iallafall.
    Kram kram!

  • Scilla

    Hejsan!

    Ja det är verkligen lugnt här i tråden nuförtiden,trist men det blir väl så när alla (utom jag då ) jobbar och står i.

    Hoppas ni alla mår bra och har haft en bra helg!

    Olivia är hos grannen och leker och Beata sover så jag vet inte vad jag ska hitta på, Ovan känsla

    Kanske skulle måla tånaglarna...

    Kram!

  • Scilla

    Hej! Diska i badkaret, usch låter som värsta ryggmördaren!
    Men tänk vad fint det blir sen när det blir klart.
    Hade du det bra i Barcelona förresten?

    Och Linda nu börjar det väl dra ihop sig för er också?
    Har du fått nån resfeber ännu
    Åhh vill oxå ut och resa!

    Kram!

  • Scilla

    Längtar också efter sol och värme nu! Vi har så smått börjat prata om semestern och då längtar man ju inte mindre efter sommaren!
    I år ska vi försöka åka ut lite mer med husvagnen. Förra året var vi ju inte ute en enda gång och jag har saknat den så!

    Annars är allt som vanligt med oss,vi har vart förkylda hela familjen i tur och ordning. Först Erik och nu sist Beata.
    Och nu går jag och väntar på remiss från öron. Beata har gjort hörseltestet på bvc 2ggr nu utan att reagera på det högra örat.
    Usch,känns lite olustigt även om man hoppas att det inte är nåt fel

    Kram!

  • Scilla

    Hej!

    Låter som ni haft det härligt i Sälen! Det är ju verkligen nåt helt annat med vinter där uppe. Inte dåligt av Alice att redan provat skidor
    Men visst är det skönt att komma hem efter att ha vart i väg ett tag.

    Här hade vi ju en liten släng av vinter i Fredags så då passade vi på att åka lite snowracer och att bygga en snögubbe men nu känns det som om det gärna får bli vår för min del....

    Linda Micke och Rasmus : Ha det nu så jättegott i Thailand!! Passa på att sola och bada lite för oss oxå

    Massa kramar!!

  • Scilla

    Hej! Välkomna hem igen Linda och co!!! Skönt att allt har vart bra, är ni nåt bruna då ?
    Nej här är verkligen ingen action,så himla trist. Jag saknar er!
    Kan vi inte hitta på nåt kul snart?? Badhuset ,djurparken eller bara ut och äta vi tjejer, vad säger ni??

    Ikväll är jag lite nervös för imorgon ska vi till audionomen med Beata och kolla upp hennes hörsel Hoppas inget är fel....
    Kram!

  • Scilla

    Hej!
    Det gick sådär idag. Det första jag fick höra när jag kom dit var att dom normalt inte gör kontrollen på så små barn. Så resultatet var inte helt pålitligt....
    Hon reagerade inte på de höga diskanterna på hö öra men dom kunde inte svara på om det berodde på hörselnedsättning eller att hon inte orkade koncentrera sig längre. Så vi får åka på koll när hon är drygt året igen.

    Olivia har imponerat stort idag Först var hon hos frissan för första gången och skötte sig jättebra, fick tom lite rosa färg i luggen! Sedan satt hon på hästryggen för första gången hos min bror o svägerska. Kanske kan bli en liten hästtjej av henne till mammas stora glädje

  • Scilla

    Ja här är ingen vidare action :( Var är alla?!

    Vi mår bra iaf, hämtade hem och besiktigade husvagnen igår och snart bär det iväg på premiärtur för i år Jippie!

    Vädret kan man ju inte heller klaga på!

    Kram!

Svar på tråden Vi i Fristad, Sparsör & Frufällan med barn födda januari 2007 - del 7