• carro79

frukost till 1-åring som slutat med gröt?

vad ger man till en 1 åring som slutat äta gröt? jag tycker att smörgås e lite fattigt om ni förstår hur jag menar.

någon som har bra tips?

• Svar på tråden frukost till 1-åring som slutat med gröt?
  • Cindra

Yoghurt naturell med lite havregryn i funkar toppen! Med lite mosad banan i!!

• marjalena

En annan sorts gröt?

Fil med mussli och smörgås?

Välling och smörgås?

• marjalena

Frukt och bär gör ju filen eller yoghurten lite smaskigare

• marjalena

En glad tjej skrev 2009-01-27 08:19:41 följande:

Det är väl inte fattigt med smörgås? Det äter min ettåring, älskar det.
    Fattigt eller inte, det beror väl till största delen på vad man har för pålägg. En rostmacka med bara smör på är inte mycket näring tex.
  • En glad tjej
    marjalena skrev 2009-01-27 08:21:17 följande:
    En glad tjej skrev 2009-01-27 08:19:41 följande: Fattigt eller inte, det beror väl till största delen på vad man har för pålägg. En rostmacka med bara smör på är inte mycket näring tex.
    Det behöver man väl inte ge? Vi ger grovt bröd med fröer i. Smör och antingen ost och skinka eller leverpastej.
  • marjalena

En glad tjej skrev 2009-01-27 08:22:22 följande:

Det behöver man väl inte ge? Vi ger grovt bröd med fröer i. Smör och antingen ost och skinka eller leverpastej.
    Jo det var det jag menade. Att smörgås KAN vara fattigt, men att det inte behöver vara det. Beror på vad man lägger på den
  • Wilmis07

Min dotter har slutat med " köpegröten" nu äter hon havregrynsgröt m äppelmos,fil m kanel, flingor &smörgås,macka & yoggi och ibland bara macka o lite mjölk att dricka.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • marjalena

När mina barn var mindre så var mannagrynsgrön otroligt populärt är hemma. Är väl det fortfarande förresten!

• Liselottang

nyttig macka med skivad gurka eller tomat

ett kokt ägg

ett glas mjölk

frukt efteråt

Svar på tråden frukost till 1-åring som slutat med gröt?