Någon mer som förbereder sig inför försäljning eller snart skall sälja sitt hem?
Vi skall prova sälja vårt radhus. Förebereder och fixar hemma nu inför fotografering och visning. Skulle vara intressant om det fanns fler som är i samma sits!
Vi skall prova sälja vårt radhus. Förebereder och fixar hemma nu inför fotografering och visning. Skulle vara intressant om det fanns fler som är i samma sits!
Inte nu men var i den sitsen vår-sommar 2007.
Tips inför fotograferingen: RENSA bort så mycket att det känns tomt och kalt ut. Titta i kameran och se att det blir snyggt. Prylar och pynt har en tendens att se mycket rörigare ut på foto än i verkligheten.
Se till att sängen är snyggt och slätt bäddat, har lätt att se mer stökigt ut på bild än i verkligheten.
Ta bort lösa mattor, det ger intryck av att rummet är större.
Yes, vi!
En lägenheten. Vi har redan flyttat, vi flyttade till vår nya lägenhet i oktober. Började med försäljningen då men det gick ju minst sagt trögt. Eller det kom massor med folk och vi fick bud, men vi ville ha mer. Hoppades att det skulle gå, trots kris.
Med facit i hand så vet vi att vi begärde för mycket med tanke på att vi precis kraschlandat i en enorm kris. Vi var lite sent ute.
Nu ska vi börja om igen. Med en ny mäklare. Känns mycket bra. Vi vet att vi kommer få gå ner något i pris men är inte speciellt oroliga för att inte få sålt alls. Vi ska sälja en 2:a i väldigt centrala Uppsala. Dessutom så finns det inga lån kvar på den lägenheten då sambon köpte den för 10 år sedan.
Vi sålde bost.rätt i nov. och fick gå ner MYCKET i pris.
Hade dock en bra mäklare från Mäklarringen i Malmö.
Ja det skall bli intressant att se, eftersom vi bara bott här i två år så köpte vi när det var på topp.
Jag håller på och rensar för fullt och vi fixar småsaker som inte blivit färdiga tidigare. Bara hopplöst med två ungar som springer omkring
Fotografen kommer på måndag så då skall jag piffa för fullt här hemma och flytta bort skötbord, barnstolar mm.
Jag kan ibland bli lite anti och tycka det är extremt när det ser ut som det inte bor folk i huset. Samtidigt som man verkligen känner att man vill göra allt för att öka chansen att få det man vill ha.
HelenS skrev 2009-01-27 12:41:46 följande:
Jag litar bara på mig själv!
HelenS skrev 2009-01-27 12:56:46 följande:
Jag var också anti "homestyling" men vid vår försäljning ingick en konsultation som jag tog och hon hade vissa kloka råd. Vi flyttade soffan, tog bort en hel del möbler och alla mattor som sagt.
Mäklaren fotograferade men jag var med och fick plocka undan hela tiden. Och det gjorde jätteskillnad!
Man blir lätt hemmablind på sitt hem och tycker att den vasen eller prylen är såå snygg och måste vara med. Men det du säljer är ju främst YTAN och det ska framhävas vid fotografering och visning. Alla "duttiga" detaljer stör bara.
Sedan ska man tänka praktiskt vid visning, mattor är i vägen och kan bli smutsiga. Har man mycket möbler ser rummen mindre ut om många går runt och tittar samtidigt, man kanske "krockar" i en hall för att en byrå "står i vägen" etc.
Precis, det är därför jag rensar, smågerjor och lite möbler.
Lite roligt det här med mattor, vi har i stort sätt inga. Då sa mäklaren att han tyckte att vi skulle köpa en till vardagsrummet! Vilket vi inte kommer göra.