• MyggaMygg

Hur vanligt med rikliga vattniga flytningar?

Säkert vanligt med flytningar men hur vanlit att ha mycket?
    Käner mig aldrig helt ren när man får fläck i trosan av massa vattniga flytningar
    Ska man behöva springa med trosskydd hela tiden?

• Svar på tråden Hur vanligt med rikliga vattniga flytningar?
  • viseversa

jag hadde JÄTTE mycket vattninga flytningar i v 35 med andra barnet. Det var så det kändes som jag kissade på mig lite när jag bytte ställning eller reste mig upp.

Jag var tvungen att ha tjocka bindor för att inte bli helt blöt i byxorna. Åkte tom in för att kolla det. Men dom hittade inget fostervatten då.

MEN dottern föddes ca 1,5veckor senare i v 36+0. Så på mig tror jag visst att det var fostervatten som läckte.Det luktade lite som klor och det har jag hört att fostervatten kan göra.

Men vissa kan ju vattniga flytningar utan att det är någon fara.Men är det mycket så tycker jag du ska kolla upp det.

• Gladhannapanna

Jag hade också vattniga flytningar på slutet och trodde att det var fostervatten som sipprade, men det var det tydligen inte sa de vid kontrollen.

• MyggaMygg

Men jag är inte i slutet utan går in i v 22 nu på Torsdag bara.

• viseversa

Ja det behöver inte vara någon fara alls.Tydligen är det väldigt vanligt med rikliga flytningar när man är gravid. Jag berättade bara hur det var för mig. och är du orolig så be att få komma in på en koll.

MyggaMygg skrev 2009-01-27 14:02:04 följande:
    Men jag är inte i slutet utan går in i v 22 nu på Torsdag bara.
  • MyggaMygg

Ska träffa min bm nu den 3:e Feb nästa vecka.

• Magis2

Jag hade också mycket rikliga vattniga flytningar under nästan hela min graviditet. Blev orolig att jag läckte fostervatten men det gjorde jag ju inte. Ibland kändes det som man inte 'kunde hålla tätt' men det var inte urin...detta är nog ganska vanligt tror jag.

• MyggaMygg
    Magis2 skrev 2009-01-27 14:15:55 följande:
    Jag hade också mycket rikliga vattniga flytningar under nästan hela min graviditet. Blev orolig att jag läckte fostervatten men det gjorde jag ju inte. Ibland kändes det som man inte 'kunde hålla tätt' men det var inte urin...detta är nog ganska vanligt tror jag.
    Exakt samma för mig. Ändrar jag ställnign eller korsar benen så känns det ibland somd et rinner till
  • knyzzla

jag har också så fast jag är bara i vecka 7:S

• sunshine09

Jag har också så, är i vecka 33 , inte kul alls, jag har inte kollat upp det,men verkar som om det är ganska vanligt.

• kokos

Jag har också vattniga flytningar. Har trosskydd hela tiden för att känna mig fräschare. Ska ta upp det med min BM imorgon på kontrollen tänkte jag. Är i vecka 31

• decibella

Samma här oxå, är i v19, men jag håller med er om att d e jobbigt, känns ju inte så fräscht direkt å d e jobbigt å vara småblöt hela tiden :(

• freakymee

jag hade rikliga och vattniga flytningar från v 8- v 24 typ. sen helt plötsligt blev dom mer *fasta* i konsistensen.Är nu i v 31 så det dära varieerar nog mkt från person till person.

Svar på tråden Hur vanligt med rikliga vattniga flytningar?