• stinagreta

Vad har ni "snitt-erfarna" för tips att he till mig som ska snittas?

Jag ska göra planerat kejsarsnitt den 23 mars och tänkte att det vore skönt med lite tips från er som gjort samma sak tidigare. Vad vill ni tipsa om, eller varna för?

• Svar på tråden Vad har ni "snitt-erfarna" för tips att he till mig som ska snittas?
  • siamusen

Sockerfritt godis vill jag tipsa om. Funkar kanonbra pa att fa igang tarmarna efterat.

• siamusen

Och ja just det: Rulla ur sängen om du ska kliva upp i början. Dra dig inte upp till sittandes fôrst alltsa utan rulla bara pa sidan och svinga ut benen om du har ont alltsa.

• stinagreta

siamusen skrev 2009-01-27 15:40:15 följande:

Och ja just det: Rulla ur sängen om du ska kliva upp i början. Dra dig inte upp till sittandes fôrst alltsa utan rulla bara pa sidan och svinga ut benen om du har ont alltsa.
    Bra tips. Och sockerfritt godis med. Annars hade jag funderat på att ta med nåt laxerande medel...
  • Katja80

drick massor av vatten,1glas varje amning så lätt att glömma och man blir lite uppblåst o konstig i magen efteråt, hård..och försök att vara uppe lite o gå så tarmarna kommer igång.
    Lycka till!

• Trine

siamusen skrev 2009-01-27 15:40:15 följande:

Och andas gärna ut samtidigt - det underlättar!!
  • oOrosamarängerOo
    stinagreta skrev 2009-01-27 15:58:52 följande:
    siamusen skrev 2009-01-27 15:40:15 följande: Bra tips. Och sockerfritt godis med. Annars hade jag funderat på att ta med nåt laxerande medel...
    Lite tips eftersom du ska snittas på sös  Finns en burk med torkad frukt o katrinplommon i matrummet där, bra för att få igån magen och man får en a4-sida med beskrivning hur man ska resa sig lättast efter snittet där + att nån sköterska visar.
    Rullar över till sidan och drar upp benen i fosterställning o sedan reser sig.

Nättrosorna som finns på bb äringen höjdare efter snitt då de har en tendens att rulla ner och sätta sig precis vid snittet så ta med antingen höga gravidtrosor eller lågt skurna.
  • siamusen

Eller köp papperstrosor. De är jâttebekvâma. Synd att man inte kan ha sana jâmt

Hall en kudde mot magen om du maste skratta eller hosta ocksa

• oOrosamarängerOo
    siamusen skrev 2009-01-27 16:59:19 följande:
    Eller köp papperstrosor. De är jâttebekvâma. Synd att man inte kan ha sana jâmt Hall en kudde mot magen om du maste skratta eller hosta ocksa
    Vart kan man köpa det, aldrig sett?

Vetevärmare är jätteskönt att ha oxå över magen efter snittet, har man inte egen med sig så värmer de handuk och lägger i påse, skönt för maggen det oxå
  • siamusen

SooJuicy skrev 2009-01-27 17:07:48 följande:

Vart kan man köpa det, aldrig sett? Vetevärmare är jätteskönt att ha oxå över magen efter snittet, har man inte egen med sig så värmer de handuk och lägger i påse, skönt för maggen det oxå
    Här kan man köpa pa apoteket.
Svar på tråden Vad har ni "snitt-erfarna" för tips att he till mig som ska snittas?