• fania

hjälp ung mama

Hej jag är gift sen 3år och min man har stora barn sen tidigare .men probleme är att min mans dotter hon är 23år och hon gjorde abort för 6månade sen på grund av hon vill inte ha barn då men nu hon är gravid igen och hon vill behålla det barnet jag har nyss fött barn som är 2vecka gammalt och det stör mig att hon är gravid jag vet inte men det känns som att hon vill ha barn för att vi har fött barn ? vet ej va jag ska tror men sen jag fick reda på det så mår jag inte bra allt känns fel just nu jag vet inte hur jag ska går vidare och strunta i hennes liv

• Svar på tråden hjälp ung mama
  • fania

Snälla några råd mår så dåligt

• Empan81

fania skrev 2009-01-27 15:57:27 följande:

Försök o slappna av o njut av din lilla bebis! Lycka till
  • TheSunset
    fania skrev 2009-01-27 15:57:27 följande:
    varför mår du dåligt? Det e hennes val och hennes liv...och hon är ändå 23...vuxen människa.
    Stötta henne istället.
    ♥ ♥ Hampus 990910 & Julia 061101 & Maxmillian 081124 ♥ ♥
  • Alfy85

Hon kanske ångrade sin abort när ni väl fick erat?

• fania
    Svar på #1
    Jag vet men hon har aldrig velat ha barn och hon har just påbörja sina studier för mig så känns det lite konsting att hon helt plötsligt vill ha barn kanske det jag som har problem jag vet inte
  • Empan81

fania skrev 2009-01-27 16:00:39 följande:

Svar på #1Jag vet men hon har aldrig velat ha barn och hon har just påbörja sina studier för mig så känns det lite konsting att hon helt plötsligt vill ha barn kanske det jag som har problem jag vet inte
    Men strunta i det! Hon är ändå 23 år så det spelar egentligen ingen roll vad du tycker. Men prova att prata lite med henne om du tycker hon är för omogen....så kanske du mår lite bättre?!
  • Morbid angel

fania skrev 2009-01-27 16:00:39 följande:

Svar på #1Jag vet men hon har aldrig velat ha barn och hon har just påbörja sina studier för mig så känns det lite konsting att hon helt plötsligt vill ha barn kanske det jag som har problem jag vet inte
    Men som redan sagts,hon är vuxen människa som kan fatta sina egna beslut.Varför ska du må dåligt över att hon ska få barn?
  • kicka84

Är man 23år så tar man sina egna beslut, kanske är det så att hon ångrar sitt val av att ta abort för 6mån sedan... Och har hon nu blivit gravid igen och bestämt sig för att behålla barnet så är det väl bara roligt för hennes skull. Är väl ingen människa på denna jord som väljer att behålla ett barn bara för att sin pappa och hans sambo fått barn?

Glädj dig istället åt att ert barn kommer få en kompis att leka med, att din man kommer bli morfar osv... Att gå vidare och strunta i hennes liv är ju absolut inget du behöver göra...Är väl bättre att stötta henne i hennes val.

• fania

Tack för alla råd det låter bra jag det hennes sak hon får göra precis som hon vill .

• fania

Jag känner mig hemsk som människör hur kunde jag mår dåligt på grund av att hon är gravid ?

• jen bossman

fania skrev 2009-01-27 20:09:46 följande:

Jag känner mig hemsk som människör hur kunde jag mår dåligt på grund av att hon är gravid ?
    man är väääldigt överkänslig när man precis fött barn
  • kicka84
    ska absolut inte känna dig hemsk, som ngn skrev ovan. Känslig då man nyss fött barn, hormoner spelar spratt.
  • Zaria
    Hormoner som spelar spratt?

Ta inte illa upp men man kan ofta vara rätt "koko" när man precis fött barn, själv satt jag på uteplatsen och storgrinade 5 varje morgon över att jag hade ett så gulligt barn och blev hemskt rörd av en reklamskylt på torget och börkade lipa så fort jag såg den.

Ja dessa hormoner.

Sen kan ju vara att tjejen faktiskt ångrar sin förra abort och känner sig mer redo denna gången hon blev gravid.
  • fryxan

ja precis som ovanstående skrev!
    hormonerna är på högvarv under denna period, jag grät ofta över ingenting. men egentligen var jag glad.
    det är ju en vuxen som får barn, då kan ni bli en stor familj med likasinnade som kanske kan leka med varandra1?

du är underbar ej hemsk som ändå tänker på henne sammtidigt som du själv fått en liten bäbis.
    tyder på en enorm medmänsklighet tycker jag.

• tjockisbullen

Allvarligt talat, mycket kan ändras för en person på kort tid, det är inte konstigt att hon nu vill behålla barnet, dels för att det kanske gjorde mer ont i själen än hon trodde att göra abort sist, dels för att det kanske inte var lika skrämmande när hon såg dig få barn, du har dock inget att säga till om, och jag tycker inte du har rätt att må dåligt för att hon vill ha barn heller! Du har ju ditt eget liv och din egen lycka, du har redan turen att ha ett litet liv vilken underbar lycka. Tro mig det är bättre att du inte tänker på det!

Svar på tråden hjälp ung mama