• Familjen Heimer Öhlin

Tänder!! Hörntänder på gång..Hur reagerade era små då!??!

Har sett att det börjar bli svullet i överkäken på min Alva,15 månader.
    Antar att det är hörntänder som snart ska spricka upp,har 6 tänder nu och den senaste kom för 7 månader sedan.

Har i snart en veckas tid haft mer diarreliknande avföring (idag som lös senap + feber + trött och hängig).
    Från och till i en veckas tid har nattningarna varit hemska..eller så har nätterna tagit stryk med tårar och bök..Kan liksom inte ligga still..

Skulle vilja veta om detta kan bero på tänderna? Eller om det är något helt annat..verkar inte sjuk på något annat vis.
    Gett Alvedon till natten några kvällar..igår kväll somnade hon gott strax efter 20 men mellan 22-00 någonting var det bök,tårar och gnäll och inget hjälpte..sen lite gnäll från och till genom natten..för att sen idag ha feber men inga andra "förkylningssymtom"..

• Svar på tråden Tänder!! Hörntänder på gång..Hur reagerade era små då!??!
  • ballerinamuffins

TRoligtvis tänder på gång.
    vår grabb är likadan när hans hörntänder är på väg.

smörj med panodil på själva bulan, det är mer tjockt så det stannar kvar längre.
    har hon napp kan ni stoppa den i frysen en kort stund, o ge när hon vaknar och bökar runt så.
    en vän till mig hade en isbit i napp flaska vid sängen, så kunde han dricka kallt direkt.
    det hjälpte på honom.

• Familjen Heimer Öhlin

Fel av mig..menade kindtänder!!

• Mam2ma

min son (14mån) fick sina kindtänder nästan samtidigt (alla 4 alltså) för drygt 1 mån sen, han hade diareé, lite feber och var jätte gnällig, samt att han inte alltid ville äta mat heller, utan föredrog typ välling o annat flytande...
    gav han alvedon på kvällarna, vilket hjälpte så pass att han kunde sova. fick han ingen alvedon vaknade han på natten o var ledsen...
    nu har alla tänder spruckit igenom ordentligt o nu e han sitt glada jag igen...

• Lota

Tror min dotter(15mån) också har bök med kindtänder!

Har varit riktigt lös i magen några dagar o nu har hon gått över till att ha gult syrligt bajs, skönt att höra att är fler och att det kanske kan bero på tänderna ändå. Man funderade om det kunde vara nån maginfluensa eller nåt. Men hon har ju haft ont i munnen och vi har även fått ge alvedon 2 nätter. Kinkig och dåligt tålamod dagtid, men igår vände det lite och nu börjar hon vara sig lik förutom gul bajset då

• Poughkeepsie

Min tös fick oxå alla 4 samtidigt, jätteont och gnällig......blev mkt flytande panodil.
    Jobbiga nätter och skulle nästan inte alls ha varm mat, bara aprikoskräm och filmjölk. Glass va oxå gott! Välling gick bra, men tugga skulle hon icke.
    Lös i magen va hon oxå. Hon va för söt, sa själv till när hon ville ha sin panodil, hon é 19 månader nu och det va för en månad sen ca. Hon väger ca 12 kg så hon fick 1,5 sked panodil....

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade busunge Elin född 070629 ♥ღ¸.?°¯)
  • Flickan och kråkan

Har en kille på 13 månader här där hörntänderna och ett antal kindtänder precis tittat fram. Den senaste månaden har han sovit uruselt. Oroligt och massor med uppvak. Sov hel natt inatt för första gången på länge. irriterar gör det i alla fall, för han dreglar, gnager på allt och gnuggar munnen mot allt. Fingrarna ständigt långt in i munnen. Jösses vilken tid det tagit dock. Började se svullen och vitaktig ut i tandköttet redan runt 10 månader.

Svar på tråden Tänder!! Hörntänder på gång..Hur reagerade era små då!??!