• eec82

feber efter kejsarsnitt...?

Någon som fått lite lite feber veckorna/veckan efter kejsarsnitt?

• Svar på tråden feber efter kejsarsnitt...?
  • eec82

har ringt men har inte över 28 utan precis 38 el lite under... har normalt 36.4 så för mig e det kännnbart. Men enligt dem helt ok... blir förvirrad.

• Schnooglewookiemush

Har du ont nånstans?

• arkeologitjejen

Jag fick som du lite småfeber vilket inte var någon fara. Dock ska man vara försiktig då det är ett tecken på infektion.

Mamma till Linnea, född mars 2008.
  • eec82

ok nej har inte ont någon stans.

arkeologitjejen, hur länge hade du det så?
    får de oftast på eftermiddagen/kvällen.

• Schnooglewookiemush

Efter som du inte har ont, och du inte har över 38 grader så verkar det ju inte som du behöver åka in till kk.
    Kan du inte ringa mvc imorgon och prata med dem?

• eec82

jo det kan jag absolut göra, känner bara att jag ringde BB igårkväll å de tyckte inte de var något att oroa sig över. Så tänkte om någon mer vrit med om samma sak å va de fått för svar.

• arkeologitjejen

Jag fick det från och till så länge jag hade avslag om jag inte missminner mig, kanske något längre. Precis som du säger, så på kvällen eller när jag var trött och också småfeber under 38. Däremot tycker jag att du precis som de andra säger här, ska ringa mödravården och hålla kontakten med dem så att man inte missar en infektion, men oroa dig inte. Mår du bra i övrigt så kan det ju vara typ hormonerna som spelar spratt i kombination med trötthet eller nåt. För mig gick det över av sig själv som sagt, men håll koll. Grattis till bebisen förresten.

Mamma till Linnea, född mars 2008.
  • Schnooglewookiemush

Nu när jag tänkte efter, så hade även jag lite feber efter min kejsarsnitt.

• eec82

tack! jo ska hålla koll min syster brukar med kolla snitter å ärret hon e sjuksköterska å har arbetat mycket med att ta hand om nyopererade å hon tycker de ser fint ut. Å eftersom jag inte har feber när jag vaknar tycker inte heller hon att de verkar vara något. Men ska absolut kolla 1 gång för mycket vill ju inte att något ska bli värre. Febern försvinner ju med alvedon e bara att jag ville sluta ta alla tabletter.

• eec82

Tack för era svar. Man blir liksom lite lugnare av att veta att någon haft samma :)

sen trötthet å överansträgning kan ju spela in. Han e en nattuggla.

• isee

Jag fick feber 1 vecka efter snittet, dagen efter jag kommit hem från BB. Åkte in till akuten efter jag pratat med barnmorskan på BB. Visade sig att det var en allvarlig infektion i snittet så dom fick operera och sprätta upp alla stygn igen. Hade CRP på 400 när jag kom in. Låg inne en vecka till sen pga det, med stark IV-antibiotika. Så man ska nog vara försiktig och vaksam.

• Alfy85

Fick oxå feber efter mitt snitt men va ingen fara men som sagt bättre att kolla upp det 1 gng för mycket.

• Barnplaneten

Jag fick feber och andningssvårigheter, visade sig vara lunginflammation. Fick antibiotika sen blev det bra.

• Hanna36

Jag fick feber 5 veckor efter snittet, hade 39 grader och frossa... hade då infektion i livmodern. Blev inlagd, det gjorde datortomografi på magen, och jag fick 2 sorters antibiotika intravenöst, 3 gånger dagligen.

Svar på tråden feber efter kejsarsnitt...?