• tidskriftssamlaren

Vilka orter ligger närmast Uppsala stad av dessa?

(Vilken rubruk ska man lägga denna under, tro?)

När man söker på Uppsala på hemnet så kommer, förutom Uppsala dessa upp:

Enköping Heby Håbo Knivsta Tierp Älvkarleby Östhammar

Vilka av dessa ställen ligger närmast stan och på ett ungefär hur långt är det emellan?

• Svar på tråden Vilka orter ligger närmast Uppsala stad av dessa?
  • jennys84

Östhammar ligger en bra bit utanför Uppsala, ca 9 mil tror jag. Resten är jag inte säker på...

• ALO

Det är inte långt från knivsta till uppsala. En 10-15 min. på E4 skulle jag tro.

• Helena77

Närmast Uppsala är Knivsta...E4:an direkt till Knivsta tar ca 10 min.
    Till Enköping och Heby är det ca 4mil.
    Till Håbo är det 5,5mil.
    Till Tierp är det ca 6 mil.
    Älvkarleby och Östhammar vet jag inte riktigt men minst 6mil.

• tidskriftssamlaren

Ah, vad bra. Då ska jag inte spana på Östhammar alltså. Toppen. Vill jobba i Uppsala, men bo lite utanför, få "landet-känsla". Inte ha för lång pendlingsväg. Därför. Tack alla för hjälpen!!!

• ElviraSofia

Heby har jag bott i, och där bor ganska många som jobbar i uppsala, just för att det varit så bra avstånd och bra pendligt till uppsala. Nu vet jag itne hur det är med tåg och bussar och så, men jag tror det är ganska bra fortfarande.

• ElviraSofia

Enköping har också bra pendling, men Det är för mig mer av en sötörre stad än de andra du nämnt :)

• hot fuss

ja enköping har toppen med pendlingsmöjligheter. men uppsala är ju klart mysigare att bo i då. o varken enköping eller knivsta är väl så himla mkt landet?

när jag tänker landet runt uppsala tänker jag storvreta, skuttunge, björklinge, bälinge, lövsta löt. mm.

• LinaT

Till Enköping är det väl ca 4 mil med bra väg, men det finns ju dessutom platser att bo på mellan U-a och Enköping. Örsundsbro växer exempelvis ganska mycket, med hjälp av pendlande uppsalabor och stockholmsbor.

Svar på tråden Vilka orter ligger närmast Uppsala stad av dessa?