Trött & deppig 13-åring
Hej!
Har en kille på 13, snart 14år som är allmänt trött och håglös. Fritiden spenderar han mestadels framför datorn spelandes CS eller WOW, kollar på film eller lyssnar på musik.
Skolan missköter han, läser inga läxor, kör på prov, kommer försent osv. På sista tiden är det som om allt han vill göra är sova; somnar direkt efter skolan och sover ibland bort hela kvällen, vilket i sin tur leder till att hans dygnsrytm är helt opp och ner.. Han säger ofta att han ej mår bra och vill stanna hemma från skolan, ibland tvingar jag mer eller minder dit honom, ibland får han stanna hemma.
Hans lärare har även noterat att han ej verkat så "glad" i skolan på sistone.På senaste utvecklingsamtalet sa dom att det märks att han har mera potensial än han uttnyttjar..
Jag har försökt prata men honom, men han har inga svar annat än att han är trött och känner sej hängig..I vanliga fall brukar vi kunna prata om saker och ting..
Nu är jag riktigt orolig för honom!
Jag minns ju själv hur det va att vara tonåring...men önskar jag på nåt sätt kunde peppa honom!!!
Råd önskas!