• Duvmamma

Spikmatta och gravid

Halli hallå!
    Jag har aldrig provat på en spikmatta, men nu har jag blivit sååå sugen på det! Men jag är ju gravid... Jag har fått för mig att det inte ska vara bra för barnet då det fungerar lite som en detox, jag vill ju inte skada lill*n och utsätta h*n för all skit jag samlat på mig ;) Vad tror ni? Är det någon som har lite koll där ute???

Tack på förhand!

• Svar på tråden Spikmatta och gravid
  • lammet

Ska inte användas på gravida. Varför vet jag inte men jag läste det på bruksanvisningen på min mammas matta!

• Duvmamma

Tur att jag frågade! Tack för ditt svar!

• lammet

vassegod. Ska köpa mig en matta sen när babyn är ute. Min mamma säger att det är grymt avslappnande och all ev värk försvinner..

• Tjiklex

Jag använder min spikmatta, trots att jag är gravid. Det stog inget alls på min.

• merlinmia

shit pommesfrites kan man köpa spikmattor var då någonstans?? Aldrig hört talas om... (",)

• Tjiklex

Kollade upp också...

"GRAVIDITET

Det är lämpligt och ok att använda mattan vid graviditet. Den ökade blodcirkulationen minskar, snarare än ökar sammandragningar och kan hjälpa de kvinnor som har foglossning."

www.allkraft.se/spikmattan.htm

• merlinmia

cooooolt vill ha en sån!!! Tack för tipset!!!

• Duvmamma

Men gud! Hur ska man nu veta om det är ok eller inte om det tydligen finns vissa spikmattor som man inte ska använda om man är gravid...??? Jag tror jag avstår i alla fall, jag vill inte riskera något.

Tack ändå!

• Ladycocos

Spikmatta låter så hemskt brutalt... Menar du en sån där med små taggiga platsrundlar på?? En akupressurmatta??

En sån har jag och använder den GÄRNA! Underbar när ryggslutet värker.. Den står dessutom nästan överst på listan över vad som ska med till BB!!!! Tror den kommer vara toppen under förlossningen

Hälsokostkedjan Life säljer dem, annars finns det många nätbutiker som har dem..

• lammet

duvmamma: Jag kan kolla vad det är för matta min mamma har så behöver du inte köpa en sådan isåfall. Verkar ju finnas de som är okej att använda. Så störigt, som med allt annat som har med graviditet att göra så är det olika bud från olika håll!!

Svar på tråden Spikmatta och gravid