• LillaFågelBlå

Vill ha förslag på balsam jag kan använda till "balsammetoden"!

Ja det finns ju många bra trådar om detta, men det är lite svårt att leta i dem.

Jag vill gärna ha konkreta förslag på vilka balsam jag kan använda om jag vill börja med balsammmetoden, vilka märken och vart jag hitta dem, samt om det är något annat man bör tänka på?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vill ha förslag på balsam jag kan använda till "balsammetoden"!
  • Suri

Jag tycker "billiga" VO5 är jättebra. Köper stor flaska på Willys som räcker hur länge som helst fast man använder mycket.
    Jag tycker ändå att du ska testa dig fram, alla har så olika hår och hårbottnar.

• mian7373

Sök på de trådar som finns om nopoo (tror jag det heter)

• grabbarna

eller gå in på lockig.se där i forumet finns alla shampon och balsam i egen tråd och väldigt många med bilder också så man ser säkert att det blir rätt.
    men eldorados balsam samt ccs bamse balsam är två godkända men det finns flera och även vissa inpackningar vilket kan vara bra, en del är ju mer tvättbalsam och en del mer vårdande men som alltid handlar det mest om att prova sig fram till vad som fungerar bäst för ditt hår

• LillaFågelBlå

Tack Suri och mariemarran!

Fick även ett annat tips om Änglamark men eftersom jag vill använda minst en halv dl till varkje tvätt tar den lilla flaska slut snabbt..

Eldorado låter ju billigt och bra !

• grabbarna

eldorado är riktigt bra men mer ett tvättbalsam än vårdande då det är ganska lätt. mitt hår föredrar naturelle honung men det innehåller protein vilket alla inte gillar.gillar även lóreals körsbärs inpackning..änglamark tycker jag är lite svårt att få tag på många gånger tyvärr men många verkar gilla det..

• Mrs Vader

coop x-tra är halvlitersflaskor och kostar typ 11 spänn. Änglamarks är snäppet bättre men som sagt små flaskor. Jag har kört balsammetoden ganska länge nu (lite mer än ett år) och har märkt att man inte behöver så mycket balsam om man blöter håret ordentligt och gärna medan man håller på och gnuggar.

Vacker utan schampo
  • Hervor 1

Jag har bara kört CO-tvätt i 2 veckor ca men jag använder Coop x-tra som tvättbalsam. Supernöjd! Blandar upp det med honung och har i längderna efter att jag tvättat själva hårbotten. Hur bra som helst, håret doftar otroligt gott av honung efteråt också

• PrettyGirl

Jag ska testa detta from med imorgon! Har läst på lite olika sidor nu o som tvättbalsam verkar coopXtras vara ett bra val. Sen kan det tydligen vara bra med ett extra vårdande balsam oxå, o här blir jag mer osäker. Verkar vara bra för en del med lite slitet hår att anv balsam med proteiner ibland som vårdande balsam. Där hittade jag Naturelles Honung-Persika-och smultron. Jag ska fortsätta läsa om detta så jag lär mig mer;)

• PrettyGirl
    Hervor 1 skrev 2009-01-28 19:25:07 följande:
    Jag har bara kört CO-tvätt i 2 veckor ca men jag använder Coop x-tra som tvättbalsam. Supernöjd! Blandar upp det med honung och har i längderna efter att jag tvättat själva hårbotten. Hur bra som helst, håret doftar otroligt gott av honung efteråt också
    Vad anv du för honung o hur mkt?
Svar på tråden Vill ha förslag på balsam jag kan använda till "balsammetoden"!