hur mycket är det möjligt att gå ner i vikt på 30 dagar?
på ett ungefär, då tänker jag köra stenhårt men vill ju ändå att det ska vara någorlunda sunt.
vilken metod är bäst?
på ett ungefär, då tänker jag köra stenhårt men vill ju ändå att det ska vara någorlunda sunt.
vilken metod är bäst?
När det gäller maten så ät många ggr fast små prtioner. Lyssna på kroppen. Oftast är man mätt men känner inte efter. Ät ca 6 -7 minuter. Ta en paus och känn efter om du är mätt.
Jag tycker inte du ska underskatta promenader. De ska vara raska och du ska gå så du får en puls 60-70 procent av din maxpuls (lättaste är ju med pulsklocka), då bränner du som mest fett. Utan klocka är det att bli svettig och lätt anfådd. Om du går en timme varje dag (vilket blir 6-7km om du går i rask takt) så kommer du att se resultat. Du ska alltså inte strosa fram, för det ger inget alls
Vad ska du göra om 1 månad? *nyfiken?
Jag har börjat med att äta varannan timme, för att få upp förbränningen, men då är jag ganska stor, gick ner 2 kilo första v.
Trots att vi haft parmidda åd rickit alkohol, ätit chips å godis.
jag ska ha en klänning som ska sys upp, vill så klart gå ned så mycket som möjligt
Ja då är dte bara att börja ätit nyttigt som 17 då :)
Hur mycket övervikt har du? Det avgör hur mycket du kan gå ner.
Och hur snabbt.
Hur går det?
beror lite på vad du väger innan (har du t.ex. ett BMI på 25 kan du gå ner 10-15 kilo på 1 månad, har du BMI på 20 ligger det kanske på 3 till max 5 kilo).
det går nog ganska bra tror jag! Tack för alla tips!
Jag har ett BMI på 35 så det finns ju att ta av kan man säga, tyvärr.
Har i tre dagar gått till och från jobbet och försökt äta så bra det går.
Har gått ned 0.5 kilo. På tre dagar.
Lincon skrev 2009-01-30 07:14:10 följande:
Beror på hur hårt du är beredd att kämpa och hur din kropp funkar. Jag började med GI -rivstart den 4 januari i år. Nu knappt en månad senare har jag loosat från 70,5 til 63 kg alltså 7,5 kg! 5 kg borde inte vara en omöjlighet, utan rimligt att anta.
frugourme.blogspot.com/
Jag gick ner ca 11 kilo på runt 1 månad. Då var jag 20-21 nånting och hade väl en annan förbränning än idag då jag är 35. Det som gjorde att jag gick ner i vikt var väl kombinationen av att jag började träna (som jag aldrig hade gjort tidigare). Jag började med aerobics och step up. Körde i alla fall 3 pass i veckan och körde ut mig rejält. Började även lite smått med styrketräning. Maten var ju ett sorgligt kapitel och jag hade ett väldigt ohälsosamt förhållande till mat. Jag var extremt petig med vad jag åt. Åt absolut inget onyttigt, bara väldigt fettsnålt. Var rätt fixerad vid min vikt.
Lycka till med din viktnedgång. Det är väl en bra sporre med klänningen.
Vid en low fett diet så ligger en sund viktminskning på 0,5-1 kg/veckan (exempel viktväktarna)
Vid en LCD (low calorie diet) ligger viktminskningen kring 1-1,5 kg/veckan. (Exempel modifast)
Vid en VLCD (very low calorie diet) så ligger snittminskningen på 1,5-4 kg/veckan. (exempel Cambridekuren)
I de här 3 facken kan man stoppa in i princip alla dieter. Har iof inte tagit med LCHF dieten som kommit mycket på sistone med Annica Dahlbergs uppmärksammade böcker. Det är alltså en låg kalori men hög fett diet. Viktminskningmässigt torde den ligga på ungefär samma som LCD.
De 11 kilo jag gick ner var då inte enbart vatten+muskler, långt därifrån. Naturligtvis var det även fett.
Jossebell skrev 2009-01-31 12:16:09 följande:
ÅH jag vill bara slå ett slag för mina hallon! Jag äter de hela tiden, el har en skål framme hela tiden,, frönsa rensar magen från massa trams å det innehåller nåt ämnde som tar med sig fett från tramen å gör så det åkeer rätt igen!
Willys har 2.5 kg för 100kr,, väl värda pengar, å så är det nyttigt oxå!
Ja men TS skulle ju gå ner för en klännings skull.
Jag tror ändå inte att man går ner 4 kilo fett på en vecka. Tänk 4 kilo smör. Isåfall har man ju inte BMI på 25 från början i alla fall.