• Inanna

Disney on Ice - hur lång är föreställningen?

Någon som vet?

• Svar på tråden Disney on Ice - hur lång är föreställningen?
  • indraa

2 h inklusive paus. en helt underbar föreställning!!!

• Inanna

Oj, är den så lång? Tänkte gått på restaurang efter, men det kommer barnen aldrig fixa ... Får kanske bli innan istället.

Det är första gången vi går så det ska bli spännande! Kul att den verkar vara bra. Tack så mycket för ditt svar!

• Inanna

Vet faktiskt inte, men mina flickor är snart 4 resp 8 år. Vi var på Disneyland Paris i somras så de bara måste få träffa prinsessorna igen (deras önskan givetvis). Har en god vän vars barnbarn inte vill gå, de är 7 resp 9 år, men de har varit flera år innan.

• SteelCurtain
    Svar på #3
    vår nyblivna 3åring älskade det, men lillasyster som nyss blivit 2 hade nog inte fixat det.
    våra kompisars 7åring va lika förtjust som vår dotter, så det är nog ganska stort spann..
  • indraa

min dotter e oxå snart 3 o hon verkligen älskade det.. hon e ju prinsess galen =) 2 h går väldigt fort när man sitter där..

• Karisma

Ok, då kanske det skulle va ngt för Liam 5år. Han har aldrig varit på ngt sånt förut. Ska söka på google och se vad jag hittar om föreställningen.

Disneyworld väntar vi med tills lillebror blivit äldre så båda får ut ngt av resan. Gissningsvis åker man bara en gång på en sån resa.

/K

• Karisma

Eller är det bara prinsessorna som är med?, är det inte andra figurer åxå. Är det bara pronsessor lär ju Liam gå i taket.

/K

• indraa

det e ju olika sagor, askungen, snövit, törnrosa, ariel o mulan.. men pojkarna var lika hänförda som flickorna :) där e ju en massa prinsar med, den e inte typiskt flickig...

• Saltlakrits

Min dotter är 6 år och de har varit på föreställningen 3 år i rad (med hennes farmor och farfar).

En kvinna störs av vad en man glömmer, en man av vad en kvinna kommer ihåg
  • Karisma

indraa skrev 2009-01-28 17:42:20 följande:

det e ju olika sagor, askungen, snövit, törnrosa, ariel o mulan.. men pojkarna var lika hänförda som flickorna :) där e ju en massa prinsar med, den e inte typiskt flickig...
    Ahh va bra, Liam är väldigt anti mot barbie dockor och sånt. Mne det blir säkert en annan sak då det är en sån där föreställning.

Tack för svaren.

/K
  • Inanna

Verkar bara vara prinsessor i år . Borde ha varit lite blandat för allas skull. Inte för att pojkar inte kan gilla prinsessor (vilket de ju för övrigt gör senare i livet ), men jag tror ändå att prinsessorna uppskattas mer av flickor. Vilket generalistiskt tänkande av mig nu... skäll gärna på mig !

Karisma: har ni möjlighet att åka till Disneyland rekommenderar jag det varmt! Fantastisk upplevelse för hela familjen. Mina barn vill åka dit igen (ja, hela familjen egentligen) och vi sparar för att förhoppningsvis åka igen i sommar. Vi åkte buss, men nästa gång flyger vi. Bussresan var sådär kul, men jag måste säga att mina barn var fantastiskt duktiga. Inte ett vrål eller skrik på hela resan (tur och retur ca 60 timmar!).

• Inanna

indraa: ja, det är ju ganska självklart att prinsarna måste vara med också, annars blir det ju ingen riktig "saga". Vad tänkte jag med?????

• MalinI

Min 6 åriga son tyckte det var bra, men han tyckte det var lite väl tjejigt med alla leksaker som såldes.

Det är ju lite från Mulan som inte känns lika prinsessigt som det andra.

• Inanna

Säljs ddet leksaker??? Jag, som vuxen, tycker det är jätteroligt med leksaker . Inte för mig att leka med, utan självklartt till mina barn. Fick för lite som liten säger mamma .

Vad för leksaker? Blev ju lite nyfiken nu.

• Karisma

Inanna skrev 2009-01-28 17:48:09 följande:

Verkar bara vara prinsessor i år . Borde ha varit lite blandat för allas skull. Inte för att pojkar inte kan gilla prinsessor (vilket de ju för övrigt gör senare i livet ), men jag tror ändå att prinsessorna uppskattas mer av flickor. Vilket generalistiskt tänkande av mig nu... skäll gärna på mig ! Karisma: har ni möjlighet att åka till Disneyland rekommenderar jag det varmt! Fantastisk upplevelse för hela familjen. Mina barn vill åka dit igen (ja, hela familjen egentligen) och vi sparar för att förhoppningsvis åka igen i sommar. Vi åkte buss, men nästa gång flyger vi. Bussresan var sådär kul, men jag måste säga att mina barn var fantastiskt duktiga. Inte ett vrål eller skrik på hela resan (tur och retur ca 60 timmar!).
    Jag tror dock att det blir disneyworld för oss inte disneyland. Vill så gärna till USA. Och vill inte våra ungar dit så får de lov att åka med ändå för mamma och pappa vill dit.

Men det kanske är så, man får inte nog första gången utan vill dit igen.

/K
  • MalinI
    Inanna skrev 2009-01-28 17:56:19 följande:
    Säljs ddet leksaker??? Jag, som vuxen, tycker det är jätteroligt med leksaker . Inte för mig att leka med, utan självklartt till mina barn. Fick för lite som liten säger mamma .Vad för leksaker? Blev ju lite nyfiken nu.
    Lite gosedjur, lite "svärd", snurror. Kommer inte ihåg riktigt....
  • Inanna

MalinI: Låter perfekt

Karisma: Jag har varit i Orlando på Disneyworld (innan barnen föddes). Det var bra där också, större förstås! Men jag föredrar Disneyland eftersom jag föredrar FRANKRIKE . Jag gillade inte USA så mycket, men älskar la France!!! Hoppas att ni åker till något utav det, ni kommer säkert få en kanonsemester vart ni än åker.

• Karisma

Inanna skrev 2009-01-28 20:47:14 följande:

MalinI: Låter perfekt Karisma: Jag har varit i Orlando på Disneyworld (innan barnen föddes). Det var bra där också, större förstås! Men jag föredrar Disneyland eftersom jag föredrar FRANKRIKE . Jag gillade inte USA så mycket, men älskar la France!!! Hoppas att ni åker till något utav det, ni kommer säkert få en kanonsemester vart ni än åker.
    Jag däremot är inte intresserad av frankrike. Vill inte alls åka dit. Ngt av slällena måste vi absolut åka till, är en upplevelse, hoppas jag iaf.

/k
Svar på tråden Disney on Ice - hur lång är föreställningen?