• Baby Doll

Hjälp med namn!! Damian,heter djävulens son så?

Jag har fastnat lite i namnet Damian. Men nu säger vissa att djävulens soon heter så, att det står så i Bibeln.
    Eftersom jag inte är så påläst vid det ämnet,så tänkte jag fråga er.. Är det verkligen sant, heter Djävulens son Damian???

• Svar på tråden Hjälp med namn!! Damian,heter djävulens son så?
  • Maggis

Tja, jag har åtminstone för mig att barnet i Omen (som ska vara djävulens son) heter Damien. Huruvida man kallar Djävulens son i Bibeln Damien eller ej, vet jag inte. Å andra sidan är det ju inte så att jag kopplar namnet till något dåligt för det; så troende är jag inte. Tycker det är ett fint namn.

//Maggis
  • dio

Precis som Maggis säger så Kommer Damien- djävulens son från filmen Omen

• fruis

Djävulen som det står om i Bibeln har ingen son överhuvudtaget. Men nog kan en hel del människor associera till ondska när de hör namnet Damien pga filmerna men att det skulle stå i Bibeln är helt felaktigt.

• Balehead

Hur mycket står det egentligen om Djävulen i Bibeln överhuvudtaget? (Blev sugen på att se Omen...)

• Kofttanten

Djävulen är väl inte nämnd i biblen? eller har jag fel?

• Kofttanten

Tycker damien är ett fint namn men skulle nog tänka på den otäcka ungen i filmen.

• piixelslyna

Damien och Damian är två olika namn. Damian är inte jävulens son.

• vinylblomma

Damien var ett helgon också om jag inte misstar mig helt.

• fruis
    Kofttanten skrev 2009-01-28 19:18:47 följande:
    Djävulen är väl inte nämnd i biblen? eller har jag fel?
    Du har delvis fel. Det står väldigt lite om Djävulen i Bibeln men han omnämns t.ex. i Jobs bok. Jesus talar också om Satan flera gånger, bland annat att han endast kommit för att slakta, stjäla och förgöra.
Svar på tråden Hjälp med namn!! Damian,heter djävulens son så?