• miniliten

HJÄLP!! laktosfri välling ,finns det???

hejhej jag har en dotter som är laktosintollerant och har därför gett henne nutramigen nu sen dom upptäckte att det va det hon regerade på.
    hon behöver nu lite mer matigare än bara det, har testat o "reda" det med maizena men det kräker hon nästan av, hon hatar det.

undrar därför om det finns laktosfri välling???

vore tacksam för tips snabbt.

• Svar på tråden HJÄLP!! laktosfri välling ,finns det???
  • HeyMama

Är det laktos i vanlig välling??

Majs eller risvälling kanske är laktosfritt?

• miniliten

såg på apoteket att majsvälling som jag trott var laktosfri var låglaktos o det får vi tyvärr inte ge henne heller....

• lata kocken Johanna

är det laktosintollerans eller mjölkallergi?
    ammar du?

specialprodukter får man oftast på recept och köper på apotek...

• miniliten

jag ammar inte.......
    laktosintollerans ä det, så hon får inte äta laktos alls vad vi vet än....

nån med svar???

• Zhara

Risvällingen är laktosfri
    Alicia äter den när hon e lite känslig i magen, efter ett par dar så är hon ok igen

• CamoMillan

Det finns en välling som heter Lemolac. Den är lactosfri....

• lata kocken Johanna

tänkte bara eftersom det är så otroligt vanligt med mjölkallergi bland småbarn och väldigt ovanligt med laktosintollerans

har du prövat med gröt?

hemma kan man ju göra laktosfri (eller mjölkfri) gröt av polentagryn, havre, manna (om hon är gammal nog) eller mixat ris (mixa efter att gröten kokats)
    sen måste man berika med tex kallpressad rapsolja

samma sak går ju att göra med nutramigenen för att få den lite matigare dvs koka grötris i lite rismjölk och mixa och blanda med nutramigenen

maizena är ren stärkelse och ger bara en simmigare konsistens - den ger ingen mer mättnadskänsla för att få det måste man använda majsmjöl eller liknande

• Eli

Ekogos Banangröt går att blanda ut med havre- eller rismjölk till välling. Den är helt mjölkfri men med kalcium och järn tillsatt. Suveränt. Tyvärr tycker min dotter att det smakar pest. Så vi ger henne Sinlac (fast egentligen bojkottar vi Nestlé!!!). Personligen tycker jag att banangröten är riktigt god dock...

• lata kocken Johanna

zahra

vilket märke är det som är laktosfritt? *nyfiken*

för när jag letar på nätet nu så hittar jag hittills bara såna med skummjölkspulver och vasslepulver... då är det ju inte laktosfritt

• miniliten

lemolac??? finns den på apotek utan recept lr måste man få på recept? är nämligen så att våran dietist som vi brukar ringa är på semester o det fanns ingena nnan där som kuned detta.

Svar på tråden HJÄLP!! laktosfri välling ,finns det???