• Meli

Sitter du hemma med ditt hemmabarn hela dagar eller??

Är så trött på att läsa att barn behöver träffa andra barn för att utvecklas och därför ar dagis, så tidigt som möjligt HELT NÖDVÄNDIGT för att barnet ska utvecklas normalt. Jag är iväg mycket med min dotter född 06. Det tror jag de flesta är som har barn hemma som är över året. Hur gör du?

• Svar på tråden Sitter du hemma med ditt hemmabarn hela dagar eller??
  • Busbellan

Jag är hemma med dottern på 1,5 år. Vi är hemma vissa dagar och några dagar i veckan går vi på rytmik, ÖF eller träffar kompisar.
    Är så skönt att vara hemma och kunna bestämma hur mycket stimulans som är lagom

Mamma till Nora, August och Ella
  • Bite me

Meli; Nu var det inte det jag sa; " barn behöver träffa andra barn för att utvecklas och därför ar dagis, så tidigt som möjligt HELT NÖDVÄNDIGT för att barnet ska utvecklas normalt." men jag har uppfattat att du irriterar dig på de flesta som har en åsikt som inte är helt i linje med din, tråkigt. Oftast läser du inte heller inläggen man skriver i sin helhet, utan du tycks sätta ihop en egen tolkning.

• Saskia

Bite me skrev 2009-01-28 20:34:04 följande:

Meli; Nu var det inte det jag sa; " barn behöver träffa andra barn för att utvecklas och därför ar dagis, så tidigt som möjligt HELT NÖDVÄNDIGT för att barnet ska utvecklas normalt." men jag har uppfattat att du irriterar dig på de flesta som har en åsikt som inte är helt i linje med din, tråkigt. Oftast läser du inte heller inläggen man skriver i sin helhet, utan du tycks sätta ihop en egen tolkning.
    Varför tar du åt dig om du inte sagt det?
  • buffybus

tror faktiskt inte att någon sitter hemma hela tiden!!

själv går jag på ÖF 2 dagar i veckan men min son e bara 1år snart. men han ska inte till dagis/dagmamma förrän han e närmre 3år. för då ska jag börja jobba!!

bebis kommer i juli då blir André storebror
  • lövet2

Nej, vi ränner runt en massa. Varje dag är vi ute minst en kvart oavsett väder (fast mycket mer om det är fint väder, förstås!) och varje dag går/åker vi någonstans och träffar folk. Det kan vara ÖF, ICA, hem till någon god vän eller bara till mina föräldrar.

Mi casa es su casa
  • Ragnar

Min son träffade väldigt sällan andra barn innan han började hos dagmamma då han var 18 månader. Jag kan inte se att det har påverkat hans utveckling. Han är förvisso väldigt blyg och tar inte kontakt med andra barn på eget intiativ. Men det hade kanske varit så trots att han börjat tidigare.

• Bite me

Saskia; För att TS hittar på rätt friskt vad som skrivits och sagts, tex vad jag sagt, utan belägg för det. Men du har helt rätt, det vette Gudarna varför jag tar åt mig om jag ska vara ärlig.

• Proletariatet

Nej, vi går alltid någonstans, promenader med hunden och sen utöver det en tur till lekparken/vänner (m barn)/öppna förskolan/affären (superroligt att köra sin egen kundvagn, plocka i varor och köra slut på mamma)

Jag skulle gå i taket om vi bara satt hemma och det skulle barnen också.
    (Födda -06 och -08)

• Ameos

Vad alla är hurtiga! Själv kan jag erkänna att jag var hemma med sonen, som är 2 1/2 år, alldeles för mycket i höstas. Han fick en lillasyster i slutet av augusti och jag hade inte den ork som behövdes för att stimulera honom så mycket som jag ville. Det blev mycket DVD-tittande för honom medan jag satt och ammade lillasyster. Nu går han på dagis sedan några veckor tillbaka och jag känner mig som en mycket gladare och bättre mamma som har tid och energi för båda mina barn.

Svar på tråden Sitter du hemma med ditt hemmabarn hela dagar eller??