• CherstinBovington

Engelska TJEJ-namn!

Jag ska ha bebis om en sisådär två veckor, och vill nu ha ER hjälp!
    Jag är engelsk, och vill väldigt gärna att mitt barn ska ha ett engelskt namn. Killen håller med, och tycker också det är en bra idé.
    Vi har flera engelska KILL-namn bestämda och klara, men inget TJEJ-namn. Börjar bli frustrerande då vi inte kommer på nåt!

Snälla hjälp mig och kom med förslag på fina engelska/amerikanska TJEJ-namn!

• Svar på tråden Engelska TJEJ-namn!
  • LilleKylle

julmusten: ingen fara för min del, men det är ju Cherstin som ville ha tips på namn...

• LillaStollan

Jag hejar på MOLLY! Det funkar ju bra även på svenska. Det tycker jag är rätt viktigt om man ska bo här, för barnets skull med kompisar och så.

• JenTravel

melissa är fint tycker jag. Även Nicole

• Annie i Melbourne

Nu vantar jag en liten kille, men om jag hade vantat en tjej skulle hon fatt heta
    Chloe eller Emily!

• stormkatt

Holly är väldigt fint! Andra fina och inte SÅ vanliga engelska namn är: Cara, Eliza, Lynn(e), Ava hmmmmmmmmmm Christa, Adrienne, Celia, Emmy, Leah, Pauline, Rebecca.......

• Sandrine

Shannon tycker jag är fint!
    Samantha, Stacy, Madison, Marilyn, Cindy.....
    Har inte orkat läsa hela tråden så jag kanske upprepar vad andra har föreslagit.

• Gummy

hade vi varit engelska och väntat en tjej hade hon fått heta antingen rose eller lily

nu är vi ju svenska och väntar en pojke men om vi väntat en flicka var ett av mina alternativ molly

• Little Pooch 05

Mckenzie, Madison, Ella, Louise, Emma, Lily (håller med dig, Gummy - jättefint!)
    Har du kollat in internet för tips? Finns många listor.

F'låt, men jag håller mitt favvonamn för mig själv (eftersom min karl är från NZ så är vi inne på engelska namn också...) till vårt barn om det blir en tjej (fast det blir nog en pajk)
    Har du tips på engelska pojknamn mottages dessa tacksamt!!

• Xtinaa

Mina döttrar har tre halvsystrar i london som heter: Alyssa, Tatum & Liw.
    Både Liw och Alyssa funkar ju enkelt att säga på svenska för mindre tror jag.
    Tatum kanske kan vara lite svårare
    Annars gillar jag Ashlyn och Tara väldigt mycket.

• Maria Gbg

Min dotter heter Noelle och även om det inte är jättevanligt så finns det ju bra många fler Noelle i Storbritannien och USA än i Sverige.

• Xtinaa

Maria Gbg

Åhh det är så fint namn

• Lenafena

Eftersom jag har två döttrar med en engelsman så valde vi namn till dem som skulle fungera även för släkten där ( väntar nu barn nummer fyra med min älskade svenska pojkvän! )
    Mina töser heter alltså: Matilda Victoria och Jennifer Louisa.

Kusinbarnsflicksnamn nere på isle of wight: Amy, Emily, Emma , India och Elisabeth.

• lollisen

hon har redan fått en liten Angelina tror jag de va....? slå mig om jag hade fel ang. namnet nu.. hi hi hi...

• Minna1982

Orkade inte läsa igenom hela listan, men här är några jag gillar:
    Myra, Maeve, Ashley, Eve, Sienna.

Funderade på att "försvenska" Myra och döpa min dotter (om det skulle bli det) till det, men Myra kanske är lite lurigt i skolåldern...

Noelle var väldigt fint också!

• Letizia

Hej!

Jag tycker Lorna eller Gemma är jättefina namn. ;0)

Berätta vilket namn det blir. =0)

• Lenafena

Angelina är alldeles bedårande!
    Mina töser älskar ett barnprogram där en liten dansmus går på balettskola. Hon heter angelina

Svar på tråden Engelska TJEJ-namn!