• Woodcock

Vad ge i 20-års present till någon som har allt, som har pengar nog att köpa allt OCH som blir tacksam för allt?

Mannens systerson fyller 20 år snart. Blir stort kalas. Och vi kommer inte på vad vi vill ge honom. En kille som har allt redan, det han inte har kan han köpa (man kan säga att familjen är ekonomiskt oberoende). En fantastisk kille som är oerhört väluppfostrad och blir tacksam och glad över vad som helst. Skulle vilja komma på något som han faktiskt kan ha nytta av, behöver inte kosta en massa.
    En orädd kille vad gäller allt och som just nu pluggar till ingenjör. Något man kanske behöver när man pluggar?
    All hjälp tas tacksamt emot...

• Svar på tråden Vad ge i 20-års present till någon som har allt, som har pengar nog att köpa allt OCH som blir tacksam för allt?
  • SilverEmma

En snygg penna med hans namn ingraverat? Köpte en sån till mammas man för några år sedan & han blev jätteglad!

• Balehead

Vad har han för intressen?

Kanske något du gjort själv? Min svåger brukar bli överlycklig över hembakta bullar och kakor...

• lövet2

En kokbok med recept anpassade för lite ungdomligare smak?

Mi casa es su casa
  • Lindorm

Vad har du tänkt dig för prisklass?

En flaska fin whiskey är trevligt att få, eller något annat ätbart eller drickbart som han kanske tycker bättre om som choklad eller vin.

Man kan också köpa något som är mer skämtbetonat. På www.coolstuff.se/ finns många onödiga, men rätt kul prylar som kan bli roliga presenter, typ missilavfyrare till usb-porten och frystorkad glass.

• Woodcock

lövet2 - mycket bra idé! Men vi utnyttjade den i studentpresent till honom... Blev uppskattad.

Han kör motorcross, jobbar extra som DJ, stylar bilar, pluggar som tusan...

• Woodcock

Coolstuff ska jag genast gå in på!

Whiskey kanske inte är fel heller - min man älskar detta så det kunde ju vara kul. Tror inte han tycker om det ännu rent smakmässigt, men han blir ju vuxen han också :)

• Lotlas

Penna tycker jag var en bra idé! Man saknar ofta en penna när man pluggar. Eller ett "tenta-plugg-kit" med en stooor mugg, en burk snabbkaffe/te, godis, överstrykningspennor i olika färger, post-it-lappar m.m. som man kan lägga i en fin korg med cellofan runt. Skulle jag ha uppskattat när jag var student i alla fall.

• Woodcock

Plugg-kit = kul! Dags för mig att sova nu men jag tittar in igen i morgon och ser vad ni hittat på alla ni fantasifulla duktiga människor :)

Tack så länge!!

• erkiperki

Det jag känner att man verkligen skulle uppskatta som student är sånt som är "guldkant på vardagen" sådant som man inte unnar sig själv helt enkelt. Bara för att man har råd så är det ju inte säkert att man köper det heller. Jag tänker på typ smycken, massage, parfymer, kläder, en fin väska att ha böckerna i, fina handskar/halsduk o.s.v.

• hemlig mamma

"Hemgjord chokladprövning"? Då menar jag inte att chokladen är hemgjord, utan att man kan göra den hemma eller på annan självvald plats.
    www.chokladsajten.se kan man skriva ut testprotokoll. SEdan köper man fem olika lite finare chokladsorter/och eller %-halt, som man smakar av och bedömer smak, lukt, brytbarhet mm. Jag vet inte vart ni bor, men i Götebrog finns Flickorna Kanolds som säljer fin choklad. Där kan man köpa både enstaka små chokladbitar göra abara till honom eller hela kakor om man vill att det ska vara fler. Jag var med om det på en möhippa och tyckte det var en rolig ide och har sedan gett bort det till flera. Det blir lite av en "upplevelse".
    Lycka till!
    Förresten, tips - på möhippan jag var med på så sa de att nyponte var bra att dricka mellan de olika chokladsorterna/bitarna för att "ta bort" smaken från föregående sort/bit.

Svar på tråden Vad ge i 20-års present till någon som har allt, som har pengar nog att köpa allt OCH som blir tacksam för allt?